طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه)

طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) چیست؟

طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) یک راهنمای دقیق معلم است که آنچه را که دانش آموزان باید بیاموزند، نحوه ارائه موضوع و اندازه گیری دستیابی به اهداف کلاس مشخص می کند. صرف نظر از اینکه چه موضوعی تدریس می شود، داشتن یک طرح درس تمام ساحتی با ارائه یک طرح کلی برای پیگیری در حین تدریس، فرآیند یادگیری را هدایت می کند. برنامه ریزی دروس تضمین می کند که هر ذره ای از زمان صرف شده در کلاس معنی دار می شود. معلم و دانش آموزان قطعاً می دانند که در کلاس درس چه کار کنند.

همانطور که میبینید فایل حاصل تجربیات بانک فایل آموزشی معلمان است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

جزئیات طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه)

جزئیات طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) ممکن است بسته به موضوعی که تدریس می شود، ترجیح معلم و نیازهای دانش آموزان کمی متفاوت باشد. لازم نیست همه جزئیات در برنامه درس باشد. این باید یک طرح کلی دقیق باشد که بر روی هر دوره ساخته شود و انتقال یکپارچه از یک درس به درس دیگر را فراهم کند.در سایت ما به ارائه نمونه های کاملی از طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) پرداخته ایم . در صورت داشتن هر گونه سوال با ما تماس بگیرید .این طرح ها در سال های اخیر مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

 

چه چیزی در طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) گنجانده شده است؟

در حالی که برنامه های درسی ممکن است کمی با یکدیگر متفاوت باشند، اجزای مشترکی وجود دارند که هر کدام را می سازند. اجزاء با هم کار می کنند تا کیفیت کلی یک طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) را نشان دهند. این امر به نوبه خود تعیین می کند که چگونه به طور موثر از زمان کلاس استفاده می شود و اهداف یادگیری به دست می آید.

یک طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) خوب که هم برای معلمان و هم برای دانش آموزان به خوبی کار می کند باید شامل موارد زیر باشد.

 موضوع درس در طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه)

موضوع درس و کلاسی که قرار است تدریس کنید را مشخص کنید. جزئیات باید شامل واحد، شماره درس، دوره کلاس و موضوعی باشد که باید در طول درس به آن پرداخته شود.

اهداف درس در طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه)

اهداف درس مانند فریم اصلی کل طرح عمل می کنند. تعیین اهداف مورد نظر در درس مهمترین بخشی است که شما را برای دستیابی به آنچه از کلاس انتظار می رود راهنمایی می کند. سه یا چهار هدف مرتبط را که انتظار می رود دانش آموزان در پایان درس به آنها برسند را با دقت یادداشت کنید. اهداف بایدمشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و محدود به زمان باشند و از دیدگاه یادگیرنده نوشته شوند.

 وسایل کمک آموزشی | در طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه)

ابزارهایی را که برای تسهیل یادگیری با جلب توجه دانش آموزان خود استفاده خواهید کرد، فهرست کنید. مواد آموزشی باید با محیط یادگیری و همچنین سطوح یادگیری دانش آموزان تطبیق داده شود. از عکس‌ها، فلش کارت‌ها، نقاشی‌ها، ورق‌های دیواری، نمودارها و نمودارها گرفته تا اشیاء واقعی، معلم فقط باید آنچه را که درس استفاده می‌کند بنویسد.

 روش درس در طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه)

مراحل جلسه کلاس مانند چارچوب درس است. رویه درس باید برای هماهنگ کردن مراحل اصلی درس زیر انجام شود:

  • مرحله گرم کردن – که در آن باید در یک جمله نحوه آماده سازی دانش آموزان را برای درس جدید به اشتراک بگذارید.
  • ارائه – حداقل سه مرحله متمرکز برای معرفی محتوای درس که در چارچوب برجسته شده است، داشته باشید. ارائه باید طوری باشد که توجه دانش آموزان را در حین چکش زدن به اهداف درس خود جلب کند.
  • تمرین – می توانید این مرحله را به روش های کنترل شده، هدایت شده و رایگان تقسیم کنید. یک جمله بنویسید که نحوه پوشش هر نوع را نشان دهد.

طرح درس تمام ساحتی

 ارزیابی

مرحله ارزشیابی دارای دو دسته است:

  • ارزشیابی – نحوه اطمینان از دستیابی دانش آموزان به اهداف تعیین شده در ابتدای درس را بنویسید. ممکن است سؤالاتی داشته باشید که دانش آموزان به صورت کتبی به آنها پاسخ دهند، یا به صورت شفاهی، تکالیف خانگی یا هر چیزی را که به درستی نشان می دهد دانش آموزان تا چه حد به اهداف درس دست یافته اند، ارائه دهید.
  • خودارزیابی – شما به عنوان یک معلم، باید پس از پایان درس، زمانی را برای تأمل در مورد آن اختصاص دهید. بنویسید که اوضاع در کلاس چگونه پیش رفت. آیا اهداف درس به خوبی محقق شد؟ در غیر این صورت، برای رسیدن به اهداف درسی چه کارهای بیشتری باید انجام داد؟

 زمان بندی

در طول درس خود، برای مدیریت کارآمد زمان، مشخص کنید که هر مرحله چه زمانی طول می کشد و به زمان بندی آن متعهد شوید. در صورت امکان، در کنار هر مرحله، کار یا فعالیت، زمان مشخصی داشته باشید.

چگونه یک طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) عالی بسازیم؟

ایجاد یک طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) مؤثر مستلزم آن است که مؤلفه های مناسبی را که برای آموزش کلاس خود نیاز دارند، شناسایی کنید. این به درک اهداف درس و توانایی های دانش آموزان شما اهمیت می دهد. در حین ساختن یک طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه)، هدف کلی باید ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای یادگیری و حفظ آنچه تدریس می شود باشد.

خلاصه و مختصری از آنچه که در فایل حاضر موجود است عبارت است از :

طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) بر اساس ساحت های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین

هم اکنون بانک فایل آموزشی معلمان نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان قرار داده است. نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی بانک فایل آموزشی معلمان جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم بانک فایل آموزشی معلمان از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل را به تایید می رساند.

   اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و ساحت های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین فعالیت های قبل از تدریس

سطح هدف :

  • وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) ( ساحت اجتماعی و سیاسی )
  • فعالیت بر اساس اهداف معین و از پیش تعیین شده در  طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) ( ساحت اجتماعی و سیاسی )
  • طراحی منظم و زیبای الگوی آموزشی با توجه به موقعیت و امکانات   ( ساحت زیبایی شناسی در درس )
  • ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری مباحث طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه)  ( ساحت علمی و فناوری )

هدف غایی

تربیت نسلی متفکر، عاقل ، خلاق، مومن، خود باور، دانا و بصیر، متخلق وخود ساخته، تلاش گر و سالم، مفتخر به ایرانی بودن، توانا در تولید علم و فناوری

هدف کلی

دانش آموزان باید مفاهیم طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) را به طور کامل فرا بگیرند. ( ساحت علمی و فناوری  )

اهداف جزیی

  • مفاهیم طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) را به صورت خلاصه توضیح دهند. ( درک و فهم ) ( ساحت علمی و فناوری )
  • تکالیف مربوط به  را با دقت انجام دهند . ( روانی حرکتی – عادی ) ( ساحت اجتماعی و سیاسی )
  • دانش آموز آنچه را از طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) یاد می گیرد با دوستانش به اشتراک بگذارد. (ساحت علمی و فناوری )
  • دانش آموز  با توجه به ملاک های عقلانی بتواند طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه)  را به صورت کاربردی فرا بگیرد.. ( ساحت علمی و فناوری )
  • رعایت ادب و احترام نسبت به معلم ( ساحت اجتماعی و سیاسی )
  • تقویت مهارت گوش دادن ( ساحت زیستی و بدنی )
  • تقویت مهارت سخن گفتن ( ساحت زیستی و بدنی )

تنظیم سطوح ملاک ها

سطح ۱(حداقل )

با توجه به آموزه های مختلف فعالیت هایی را برای تقویت اهداف طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) است انجام و آن ها را بیان کنند .

سطح ۲(متوسط )

 نمونه هایی از تجربیاتی که نمودی از رسیدن به اهداف طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) در آن ها وجود دارد را گزارش دهند .

سطح ۳ (بالاترین )

 راهکار هایی را برای تقویت اهداف طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) در سطوح بالا ، ارائه کرده وآن ها را گزارش کنند .

نوع برونداد (ارزیابی ) همراه با تعیین ملاک های سنجش   :

فعالیت های کلاسی(ملاک های سنجش ما در  نیز؛ مشارکت فعال در کلاس، توانایی پاسخ به سوالات به صورت فردی و گروهی،توانایی تفکر انتقادی،مهارت‌های ارتباطی خواهند بود).پس از فرایند تدریس تمام ساحتی حاضر می بایست ، دانش آموزان محتوای  را کامل با تمام جزئیات تحلیل کنند. همچنین دانش آموزان  را همه جانبه درک نمایند. تدریس اثربخش و هدفمند  می بایست بسترکسب مهارت هایی را ازجمله: مهارت مشاهده، مهارت دقت، مهارت توجه، مهارت ابراز نظر، مهارت تشخیص و مقایسه ، مهارت تبیین،مهارت شناختی، مهارت عملکردی، مهارت نگرشی، مهارت گفت و گو کردن و ارتباطی، مهارت تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان، مهارت استدلال، مهارت انتقادی، مهارت ارتباط مفاهیم درس با مطالب آموخته شده و واقعیت های زندگی و….را برای دانش آموزان فراهم نماید .

تعیین فعالیت های تدریس  متناسب با ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت :

  1. انجام گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی دست ورز، تصویری، کلامی، توجه نمودن و اهمیت قائل شدن به تفاوت های فردی دانش آموزان در کلاس در حین تدریس و ارزشیابی  (تلفیق ساحت های مختلف تربیتی )
  2. معنادار کردن یادگیری  از طریق مجسم، نیمه مجسم و مجرد (ساحت علمی و فناوری )
  3. همراه نمودن دانش آموزان در سازه های آموزشی مرتبط با طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) ( ساحت زیستی و بدنی )
  4. استفاده از روش های نوین تدریس (ساحت علمی و فناوری )
  5.  استفاده از تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی) به منظور یادگیری عمیق و ماندگار در دانش آموزان ( ساحت زیبایی شناسی و کتاب )
  6. ایجاد احساس تعهد در دانش آموزان به قواعد بنیادی کلاس ( ساحت اجتماعی و سیاسی )

موثرترین طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) دارای شش بخش کلیدی است:

  • اهداف درس
  • الزامات مرتبط
  • مواد درسی
  • روال درس
  • روش ارزیابی
  • انعکاس درس

از آنجایی که هر بخش از یک طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) نقشی در تجربه یادگیری دانش آموزان شما دارد، مهم است که با یک برنامه روشن در ذهن به آنها نزدیک شوید.

در زمینه برنامه ریزی درسی، می توانید از معیارهای مختلف برای تعیین اهداف درس خود استفاده کنید:

  • آیا هدف  مشخص است ؟
  • آیا هدف  قابل اندازه گیری است ؟
  • آیا هدف  برای همه دانش آموزان قابل دستیابی  است؟
  • آیا هدف  به کلاس و دانش آموزان شما مرتبط  است؟
  • آیا هدف  برای همسویی با طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) شما مبتنی بر زمان است؟
  • برای هر هدف، مهم است که با عملی شروع کنید که مربوط به کارهایی است که دانش آموزان باید بتوانند بعد از درس انجام دهند. بسته به موضوعی که تدریس می کنید و سطح دانش دانش آموزان شما، این اقدامات متفاوت خواهد بود.
  • هنگام ایجاد اهداف درس خود، به خاطر داشته باشید که اندازه گیری موفقیت دانش آموزان زمانی که اهداف خاصی دارید آسان تر است.
  • هنگامی که اهداف درس خود را کنار هم قرار دادید، وقت آن است که آنها را با بخش بعدی طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) خود مرتبط کنید – الزامات مربوطه!

 مواد درسی در طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه)

بخش سوم طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) شما فهرست مطالبی است که برای تدریس درس و سنجش نتایج دانش آموز به آنها نیاز دارید.

این بخش شما را آماده می کند تا هر روز دروس خود را ارائه دهید. بدون این لیست، ممکن است به طور تصادفی فراموش کنید که یک سند مهم را چاپ کنید یا از سبد خرید لپ تاپ مشترک خارج شوید!

انواع متداول مواد درسی در طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) عبارتند از:

  • جزوات دانش آموزی
  • کتاب های درسی
  • وسایل کمک بصری
  • روبریک های درجه بندی
  • بسته های فعالیت
  • کامپیوتر / تبلت

برخی از رایج ترین گزینه های ارزیابی در طرح درس تمام ساحتی فارسی اول نگاره سه( یک ، دو، سه راه مدرسه) عبارتند از:

  • آزمون ها
  • فعالیت های دستی
  • تکالیف نوشتن
  • ارائه های گروهی
  • نوشته های مجله کلاس

از ما با خیال راحت خرید کنید و نگران پشتیبانی ، پاسخگویی و هدر رفت هزینه خود نباشید.پشتیبانان ما همواره در کنار شما عزیزان هستند.

Rate this post

فهرست مطالب

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!