معماری نوین تدریس | دانلود نحوه نوشتن و نمونه گزارش تدریس معلم ابتدایی

معماری نوین تدریس

معماری نوین تدریس : در این مبحث پس از آشنا نمودن شما عزیزان با مفاهیم و شیوه نامه های جدید تدوین معماری نوین تدریس ، کاملترین نمونه های فایل معماری نوین تدریس را جهت استفاده شما عزیزان قرار خواهیم داد.فرهنگیان عزیز در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پرسشی با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که فرصت مطالعه این مبحث را تا پایان ندارید ، می توانید فایل های مورد نیاز خود را از لینک زیر دریافت نمایید.

برای دانلود کاملترین نمونه های معماری نوین تدریس روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید.

دانلود کنید

دانلود کنید!

دانلود فایل های معماری نوین تدریس

جدیدترین بروز رسانی نمونه فایل معماری نوین تدریس توسط تیم تخصصی سایت ما بر اساس اهداف خاص مورد نیاز آموزش و پرورش  صورت می گیرد. معماری نوین تدریس که در سایت ما در دسترس می باشد ، از نظر کارشناسان ما بسیار کامل و دقیق است و در سال تحصیلی اخیر در جهت تدوین این گونه فایل ها به شما کمک می نماید.این برنامه با تجربیات شخصی مدیران سایت نگارش شده است.و در حد بضاعت از منابع در دسترس نیز در این زمینه بهره گرفته شده است.

نکته ای پیرامون معماری نوین تدریس

سایت ما با ارائه جدید ترین و جذاب ترین و در عین حال ( تقریبا ) پایین ترین قیمت در رابطه با فایل های معماری نوین تدریس پیشرو در امر آموزش و تدریس می باشد. عزیزان گرامی می توانند با مراجعه به سایت ما معماری نوین تدریس مورد نیاز خود را دانلود نمایند. لازم به ذکر است کلیه فایل های معماری نوین تدریس توسط  اعضای سایت ما طراحی و تدوین گردیده است و جمعی از تیم با تجربه در ارائه این برنامه ها ساعت ها و روزها وقت گذاشته اند. شما فرهنگیان عزیز همچنین می توانید علاوه بر معماری نوین تدریس از سایر محصولات این سایت استفاده نمایید.

معماری نوین تدریس

دانلود معماری نوین تدریس ۱۴۰۱

از جمله خدماتی که ما در سایت ما برای معلمان عزیز انجام میدهیم، ارائه فایل دانلود معماری نوین تدریس است تا آنها بتوانند به بهترین نحو ممکن نیاز های خود را در این زمینه برطرف کنند. با دانلود این فایل های آموزشی میتوانید با چگونگی این موضوع آشنا شوید و در آینده با کوله باری از تجربه به انجام فعالیت های معماری نوین تدریس بپردازند. باید دقت کرد که همیشه در طرح های آموزشی موجود در آموزش و پرورش، یکی از اقدامات استفاده از فایل های از پیش آماده است و با دانلود این فایلها میتوان بهتر از قبل به ارائه قعالیت ها پرداخت.

در اصل این فایل های کمک میکنند با روند انجام فعالیت های مختلف  آشنا شوند و در آینده فعالیت بهتری را از خود ارائه دهند. همین موضوعات است که باعث محبوبیت دانلود فایل های مختلف مربوط به معلمان شده است و حتی ما بر این شدیم با راه اندازی مجموعه بزرگ معلم بلاگ، تمامی نیاز های معلمان درباره این موضوع را برطرف کنیم و بتوانیم پاسخگوی تمامی نیازات معلمان باشیم. امیدواریم شما همواره از فعالیت ما چه در این سایت و چه سایت های دیگرمان راضی باشید.

به همین منظور، بهتر است تا فایل های معماری نوین تدریس بسیار زیبا و شکیل تهیه شود؛

  • به زیبایی نوشتار در آن اهمیت داده شود
  • کیفیت مطالب آن بالا باشد
  • تمامی جزییات فعالیت های شکل گرفته در آن وجود داشته باشد
  • نتایج بدون اضافات یا کاستی در آن ثبت شود
  • طبق شیوه نامه مخصوص خود نگاشته شوند
  • متون اضافی که باعث دور شدن از هدف میشود در آن موجود نباشد

البته برای نوشتن بهتر این نتیجه کار، ایده دیگری هم وجود دارد که میتوانید با استفاده از آن نتایج بهتری را دریافت کنید. منظور ما دانلود فایل های معماری نوین تدریس است. با دانلود این فایل ها میتوانید یک دید کلی به روند تدوین فایل حاضر پیدا کنید و در ادامه برای آماده کردن و تدوین محتوای خود بهتر از همیشه عمل کنید.

همچنان که برای ساختن یک بنا و یا دوختن یک لباس و یا ایراد کنفرانس ، داشتن طرح و نقشه ضروری است ، برای تدارک معماری نوین تدریس نیز نقشه یا طراحی لازم است تا مراحل آن به طور مؤثرتری پیش بینی گردد .

معماری نوین تدریس

دلایل لزوم معماری نوین تدریس

  1. برای معلم فرصت بیشتری به منظور توجه کافی به هدفهای کلی تربیتی و هدفهای رشته تخصصی خود و همچنین برقرار کردن رابطه تنگاتنگ بین معماری نوین تدریس خویش و هدفهای فوق فراهم می آورد .
  2. به معلم کمک می کند که از ابزارها و شیوه های مناسبی برای رسیدن به هدفها استفاده کند .
  3. به معلم فرصت دهد که با توجه به احتیاجات و رغبتهای دانش آموزان ، با ابتکار عمل بیشتری زمینه الهام بخشی و تحریک ذوق آنان را فراهم سازد .
  4. به دلیل پیش بینی مسائل مختلف و اتخاذ اقداماتی برای کسب حداکثر نتیجه ، معماری نوین تدریس به کاهش جنبه های اشتباه و خطای معلم منجر شده و موجب صرفه جویی در وقت نیز می گردد.
  5. به سبب نظم بخشی به فعایتهای معماری نوین تدریس و رعایت توالی مناسب ، به معلم اعتماد به نفس بیشتری می بخشد .
  6. سبب احترام بیشتر به دانش آموزان به معلم می شود زیرا به آنان نشان می دهد که معلم به ایشان و به کار خود علاقمند است .
  7. به معلم فرصت بیشتری می دهد که از لحاظ اندیشه ، طرز تفکر ، معماری نوین تدریس ، نوع فعالیتهای آموزشی و به طور کلی از لحاظ حرفه ای روز به روز در حال پیشرفت باشد .
  8. و سرانجام ، در وجود خود معلم ایجاد شور و علاقه کرده و بدین وسیله یکنواختی را در معماری نوین تدریس از بین می برد (پازارگادی،۱۳۵۶) .

معماری نوین تدریس

معماری نوین تدریس روزانه

معماری نوین تدریس روزانه شامل یک سری فعالیت هایی است که معلم از قبل به منظور دستیابی به هدف یا اهداف آموزشی خاص برای یک جلسه درس ترتیب می دهد .

برای دانلود کاملترین نمونه های معماری نوین تدریس روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید.

دانلود کنید

دانلود کنید!

مراحل معماری نوین تدریس روزانه

معماری نوین تدریس مراحلی دارد که توجه و رعایت آنها در تهیه آن ضروری می باشد . این مراحل که هماهنگ ، متناسب و در ارتباط با یکدیگر می باشند به قرار زیرند :

  1. تعیین موضوع درس : گام اول در تهیه معماری نوین تدریس ، تعیین موضوع درس می باشد که بایستی به وضوح در بالای صفحه معماری نوین تدریس آورده شود .
  2. مشخص ساختن هدف کلی درس : گام بعدی در تهیه معماری نوین تدریس ، مشخص کردن هدف کلی درس می باشد . که معمولا با توجه به موضوع و همچنین محتوای درس انجام می گردد.
  3. نوشتن رئوس مطالب و مفاهیم : نوشتن رئوس مطالب و مفاهیم ، گام مهمی در تهیه هدفهای جزئی درس به منظور دستیابی به هدفهای کلی به شمار می رود . معلم با استخراج مفاهیم اصلی و مطالب اساسی درس ، این مهم را به انجام می رساند .
  4. تهیه هدفهای جزئی : گام بعدی در معماری نوین تدریس ، تهیه هدفهای جزئی درس به منظور نیل به هدفهای کلی می باشد . هدفهای جزئی در واقع تواناییها و مهارتهایی هستند که انتظار می رود دانش آموزان در جریان معماری نوین تدریس به آنها دست یابند.
  5. بررسی رفتار ورودی : در این مرحله مطالب و مفاهیمی که دانش آموز باید آموخته باشد تا اقدامات بعدی بر آن استوار گردد مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرند . سپس با تهیه آزمونی مناسب ، نقطه شروع آموزش تعیین می شود .
  6. هدفهای رفتاری : باتوجه به معیارهای متناسب با سطوح مختلف یادگیری در حیطه های شناختی ، عاطفی و روانی – حرکتی ، هدفهای رفتاری تهیه و تدوین گردیده و از ساده به مشکل برای دستیابی به هدفهای کلی تنظیم می شود .
  7. تعیین مراحل معماری نوین تدریس : در این مرحله ، مراحل مختلف معماری نوین تدریس گام به گام با انتخاب محتوای درس ، به قرار زیر مدنظر قرار می گیرند :
  • گام اول – ایجاد انگیزه و آمادگی در دانش آموزان و بررسی تکالیف آنان
  • گام دوم – معرفی دقیق موضوع درس و بیان هدفهای آموزشی
  • گام سوم – ارائه مطلب
  • گام چهارم – خلاصه کردن درس و نتیجه گیری و کاربرد آن
  • گام پنجم – ارزشیابی ار معماری نوین تدریس
  • گام ششم – تعیین تکلیف و ختم جلسه درس
  1. تعیین روشهای معماری نوین تدریس . در این مرحله منظور دستیابی به هر یک از هدفهای رفتاری و آموزشی تعیین شده ، روش ها و فنون پیش بینی و به کار گرفته می شود .
  2. انتخاب مواد آموزشی مناسب . فعالیتهای مختلف آموزشی به منظور نیل به هدفهای مستلزم به کلرگیری مواد و وسائل آموزشی و رسانه های مختلف می باشد.تدارک مناسب آنها ، معلم را در امر معماری نوین تدریس آماده تر می سازد.
  3. مشخص کردن فعالیتهای دانش آموزان . پیش بینی و تعیین فعالیتها و کوششهای دانش آموزان در موقعیت معماری نوین تدریس ، یکی دیگر از کارهای بسیار مهم می باشد که در تهیه معماری نوین تدریس ، باید مورد توجه معلم قرار گیرد .

به طور کلی ، تهیه معماری نوین تدریس موجب می شود که معلم قادر گردد فعالیتهای آموزشی را به ترتیب و یکی پس از دیگری در مراحل و زمانهای مشخص شده به شیوه ای منطقی مورد استفاده قرار دهد (صفوی،۱۳۶۴).

معماری نوین تدریس

  • مفهوم معماری نوین تدریس را بیان کند .
  • اهم فعالیتهای لازم در معماری نوین تدریس را بیان کند .
  • مراحل معماری نوین تدریس را بیان نموده درباره هریک توضیح مختصر ارائه دهد.
  • اصطلاح پاره فعالیت را تعریف نموده مثال بیاورید .
  • هدفهای جزئی را به هدفهای رفتاری تبدیل نماید.
  • سه هدف رفتاری نوشته و اجزاء هر یک را مشخص نماید .
  • برای هریک از سه هدف فوق ، رفتار ورودی بنویسید.
  • منظور از ارزشیابی تشخیصی را بیان نموده و حسن انجام آنرا ذکر کند .
  • مهمترین منبع محتوای درس را نام برده و ویژگی های یک محتوای خوب را بیان کند .
  • انواع رسانه را در معنای وسیع و محدود بیان نموده و بیشترین رسانه مورد استفاده را مشخص نماید .
  • ویژگی های آموزشی ، فنی و اجرائی رسانه ها را بیان نماید.
  • عوامل مؤثر در انتخاب رسانه ها را نام ببرد.
  • درباره تأثیر ویژگی های دانش آموزان بر انتخاب رسانه توضیح دهد.
  • خصوصیات سطوح مختلف مخروط تجارب را توضیح دهد و برای هر سطح مثالی بیاورید .
  • تأثیر متغیر سن را در استفاده از سطوح مختلف مخروط تجارب توضیح دهید .
  • دلایل استفاده از معماری نوین تدریس را بیان نماید .
  • مراحل معماری نوین تدریس روزانه را مشخص نماید .
  • مراحل مختلف اجرای معماری نوین تدریس را به ترتیب بیان نماید .
  • برای آموزش مطالب مختلف که وی واگذار می شود روش و وسائل مناسب تعیین نماید .
  • برای یک درس معماری نوین تدریس جامعی تهیه نماید .

معماری نوین تدریس

بهترین  فایل های معماری نوین تدریس در آموزش و پرورش

معماری نوین تدریس برای آماده سازی و کسب تجربه ی پیش از ورود به حرفه ی معلمی، برای دانشجو معلم آغازی بر تطبیق تصویر ذهنی خود با واقعیت موجود می باشد. با مشاهدات میدانی، بررسی های شفاهی و کتبی در مدرسه و مطالعه ی منابع کتابخانه ای، مسئله ی پژوهش که از رفتار نامناسب معلم نسبت به دانش آموزان نشأت گرفته بود؛ «اخلاق معلم» در مواجهه با دانش آموزان و دانشجومعلمان، براساس نظریه ی فضیلت توصیف و تحلیل شد. طی بررسی با تکیه بر نظریه فضیلت گرا، نتایج حاصل شده بدین قرار است؛ معلمانِ مدرسه به عنوان الگوی عمل{برای دانش آموزان و دانشجو معلمان به صورت توأمان باید در تقریب خود به تصویر معلم آرمانی ازنظر اخلاقی پیوسته در تلاش باشند و انتقال این تصویر و تجربه را در تعالی اخلاق فضیلت برای دانشجو معلمان فراهم سازند. زیرا معلم زمانی ادامه دهنده ی راه انبیاست که با عمل-کرد خود اعجاز را به کلاس تقدیم کند.

معماری نوین تدریس

اخلاق در معماری نوین تدریس چگونه تجلی پیدا می کند ؟

در تعریف از اخلاق و پیاده سازی آن در معماری نوین تدریس نظریه ها و مکتب های زیادی جریان ساز شدند که کماکان در مواضع تقابل با یکدیگر قرار دارند. آن ها سعی داشته اند تا بدین غایت که کدام نسخه برای جهان بهتر می تواند اخلاق را تعریف یا اجرایی کند، دست یابند و یا تحقق به آن را تسهیل کنند. چشم اندازهای مختلفی نسبت به مؤلفه ی اخلاق توسط افراد مختلف پیش گرفته شده؛ دینی، مذهبی، فلسفی، اجتماعی، سیاسی، آموزشی، پرورشی و … توسط ارسطو، افلاطون، سقراط، شهید مطهری، فارابی ، ملاصدرا و … . در این میان، دو رویکرد عمده و مهم در خصوص اخلاق وجود دارد؛ رویکرد مبتنی بر عمل و رویکرد مبتنی بر فضیلت. موافقانِ رویکرد اول فایده گرا یا وظیفه گرا و طرفداران رویکرد دوم فضیلت گرا نامیده می شدند. یکی از نظریه هایی که با فراز و فرود به زنده مانی خود ادامه داده؛ نظریه ی فضیلت، از آراء لیندا زاگزبسکی است که در این سایت و در معماری نوین تدریس محوریت دارد.

معماری نوین تدریس

معماری نوین تدریس برای مدارس

یک فایل که از آن به معماری نوین تدریس نام برده می شود باید چهارچوب کلی خاصی را رعایت کند در عین اینکه نیاز نیست از همان زاویه ای نگارش شود که دیگران نوشته اند . در کل معماری نوین تدریس چند آیتم کلیدی را باید در ساختار خود داشته  باشد که عبارتند از : انضباط و کنترل ، داشتن خلاقیت ، دقت در نگارش  ، داشتن تمرکز، بی طرفی  که هر کدام از این پارامترها اگر بدرستی رعایت شوند بدون شک می توانند منشاء اثر باشند و در نهایت باعث بهبود شاخص های کیفی و کمی شوند.

برای دانلود کاملترین نمونه های معماری نوین تدریس روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید.

دانلود کنید

دانلود کنید!

در برنامه هایی مثل معماری نوین تدریس رعایت این موارد الزامی است :

  • تاکید بر اجرای درست معماری نوین تدریس و این که مستندات در سیستم نگهداری شود.
  • توصیه شد برنامه هایی در زمینه معماری نوین تدریس تدوین شود که قابلیت اجرا شدن در مدرسه  را داشته باشد.
  • توجیه دانش آموزان و اولیاء در این خصوص
  • نظارت مستمر بر رفتار دانش آموزان جهت رسیدن به اهداف مورد نظر تا آموختن مهارت لازم
  • اهتمام در آموزش مهارتهایی که در برنامه پیش بینی شده است.
  • نظارت مستمر بر اجرای معماری نوین تدریس
  • پاسخگویی دقیق به سوالات در راستای تدوین معماری نوین تدریس

معماری نوین تدریس | تهیه شده توسط هلدینگ سایت ما

دوره ی مدرسه از دوره های مهم ، حساس و موثر در زندگی فردی و اجتماعی آدمی است . دوره ای است که به سبب وضع زیستی ،اجتماعی و روانی دانش آموزان آن با سایر دورهای تحصیلی مشترکات و ممیزاتی دارد و دارای طیف وسیعی است که دوران کودکی و نوجوانی را در بر می گیرد و در انتهای طیف به دنیای جوانی می رسد.با توجه به آنچه بیان گردید سایت ما سعی داشته است با ارائه خدمات نوین در تدوین فایل معماری نوین تدریس سهم خود را در بحث آموزش و پرورش در کشور ایفا نماید. شما دوستان محترم می توانید فایل معماری نوین تدریس را از این بخش خریداری نمایید.

معماری نوین تدریس

معماری نوین تدریس را با خیال راحت خرید کنید

یک بار دیگر سایت علمی و آموزشی ما فایل جدید و کاملی را جهت استفاده و بهره مندی شما عزیزان تحت عنوان معماری نوین تدریس  قرار داد. این فایل نمونه کاملی از فایل حاضر است که توسط گروه تحقیقاتی هلدینگ سایت ما جهت استفاده شما عزیزان قرار گرفته است. گروه تخصصی سایت و هلدینگ سایت ما از هیچ تلاشی در راستای نگارش فایل معماری نوین تدریس فروگزاری ننموده است و محتویات فایل را به همه شکل تایید می کند. سایت ما بروز رسانی شدن و ویرایش مجدد فایل معماری نوین تدریس را تایید می کند.

در فایل های حاضر شما قادر خواهید بود معماری نوین تدریس را به طور کامل و دقیق دریافت کنید و نیاز خود را در این زمینه مرتفع سازید.برای دانلود فایل ها با خیال راحت و با ضمانت بازگشت وجه از سایت ما خرید نمایید. کارشناسان ما در هر لحظه از شبانه روز جوابگوی شما هستند. شماره تماس (۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴ : صالح | مدیر سایت ).

منبع : سایت آموزشی معلمان

برای دانلود کاملترین نمونه های معماری نوین تدریس روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید.

دانلود کنید

دانلود کنید!