الگوهای برتر تدریس | کاملترین نمونه سال تحصیلی ۴۰۳-۱۴۰۲ | ❶ شیوه نامه جدید

الگوهای برتر تدریس

الگوهای برتر تدریس : در این مبحث پس از آشنا نمودن شما عزیزان با مفاهیم و شیوه نامه های جدید تدوین الگوهای برتر تدریس ، کاملترین نمونه های فایل الگوهای برتر تدریس را جهت استفاده شما عزیزان قرار خواهیم داد.فرهنگیان عزیز در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پرسشی با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که فرصت مطالعه این مبحث را تا پایان ندارید ، می توانید فایل های مورد نیاز خود را از لینک زیر دریافت نمایید.

برای دانلود کاملترین نمونه های الگوهای برتر تدریس روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید

دانلود کنید!

دانلود فایل های الگوهای برتر تدریس

جدیدترین بروز رسانی نمونه فایل الگوهای برتر تدریس توسط تیم تخصصی سایت ما بر اساس اهداف خاص مورد نیاز آموزش و پرورش  صورت می گیرد. الگوهای برتر تدریس که در سایت ما در دسترس می باشد ، از نظر کارشناسان ما بسیار کامل و دقیق است و در سال تحصیلی اخیر در جهت تدوین این گونه فایل ها به شما کمک می نماید.این برنامه با تجربیات شخصی مدیران سایت نگارش شده است.و در حد بضاعت از منابع در دسترس نیز در این زمینه بهره گرفته شده است.

الگوهای برتر تدریس

نکته ای پیرامون الگوهای برتر تدریس

سایت ما با ارائه جدید ترین و جذاب ترین و در عین حال ( تقریبا ) پایین ترین قیمت در رابطه با فایل های الگوهای برتر تدریس پیشرو در امر آموزش و تدریس می باشد. عزیزان گرامی می توانند با مراجعه به سایت ما الگوهای برتر تدریس مورد نیاز خود را دانلود نمایند. لازم به ذکر است کلیه فایل های الگوهای برتر تدریس توسط  اعضای سایت ما طراحی و تدوین گردیده است و جمعی از تیم با تجربه در ارائه این برنامه ها ساعت ها و روزها وقت گذاشته اند. شما فرهنگیان عزیز همچنین می توانید علاوه بر الگوهای برتر تدریس از سایر محصولات این سایت استفاده نمایید.

دانلود الگوهای برتر تدریس ۱۴۰۲

از جمله خدماتی که ما در سایت ما برای معلمان عزیز انجام میدهیم، ارائه فایل دانلود الگوهای برتر تدریس است تا آنها بتوانند به بهترین نحو ممکن نیاز های خود را در این زمینه برطرف کنند. با دانلود این فایل های آموزشی میتوانید با چگونگی این موضوع آشنا شوید و در آینده با کوله باری از تجربه به انجام فعالیت های الگوهای برتر تدریس بپردازند. باید دقت کرد که همیشه در طرح های آموزشی موجود در آموزش و پرورش، یکی از اقدامات استفاده از فایل های از پیش آماده است و با دانلود این فایلها میتوان بهتر از قبل به ارائه قعالیت ها پرداخت.

در اصل این فایل های کمک میکنند با روند انجام فعالیت های مختلف  آشنا شوند و در آینده فعالیت بهتری را از خود ارائه دهند. همین موضوعات است که باعث محبوبیت دانلود فایل های مختلف مربوط به معلمان شده است و حتی ما بر این شدیم با راه اندازی مجموعه بزرگ معلم بلاگ، تمامی نیاز های معلمان درباره این موضوع را برطرف کنیم و بتوانیم پاسخگوی تمامی نیازات معلمان باشیم. امیدواریم شما همواره از فعالیت ما چه در این سایت و چه سایت های دیگرمان راضی باشید.

برای دانلود کاملترین نمونه های الگوهای برتر تدریس روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید

دانلود کنید!

به همین منظور، بهتر است تا فایل های الگوهای برتر تدریس بسیار زیبا و شکیل تهیه شود؛

  • به زیبایی نوشتار در آن اهمیت داده شود
  • کیفیت مطالب آن بالا باشد
  • تمامی جزییات فعالیت های شکل گرفته در آن وجود داشته باشد
  • نتایج بدون اضافات یا کاستی در آن ثبت شود
  • طبق شیوه نامه مخصوص خود نگاشته شوند
  • متون اضافی که باعث دور شدن از هدف میشود در آن موجود نباشد

البته برای نوشتن بهتر این نتیجه کار، ایده دیگری هم وجود دارد که میتوانید با استفاده از آن نتایج بهتری را دریافت کنید. منظور ما دانلود فایل های الگوهای برتر تدریس است. با دانلود این فایل ها میتوانید یک دید کلی به روند تدوین فایل حاضر پیدا کنید و در ادامه برای آماده کردن و تدوین محتوای خود بهتر از همیشه عمل کنید.

الگوهای برتر تدریس چگونگی و دانلود صدها نمونه فایل کامل و آماده در بانک فایل آموزشی تهیه شده در نقشه راه معلمان

الگوهای برتر تدریس

دانلود کامل ترین فایل الگوهای برتر تدریس در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به صورت خارق العاده و درجه یک

الگوهای برتر تدریس چیست ؟

الگوهای برتر تدریس عنوان فایلی است که در سایت ما وجود دارد و در سال های اخیر در رابطه با چگونگی تنظیم معلمان و دانش آموزان از طرف آموزش و پرورش ابلاغ گردید.  شیوه نوین تدریس موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با موضوع تجربیات برتر تدریس و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در رشته مدیریت آموزشی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. در مقاله حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود.

با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت نظرات پژوهشگران رشته مدیریت آموزشی پیرامون مقوله های ارائه شده در این رابطه کاملا صحیح و مبتنی بر واقعیت است. از این رو پیشنهاد می شود مباحث شیوه نوین تدریس  و تجربیات برتر تدریس در مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مطرح گردد. و نتایج تحقیقات به صورت پروپوزال های نظری ارائه گردد.

بهترین شیوه نوین تدریس چه ویژگی هایی دارد ؟

پژوهشگران و محققین برتر در رشته مدیریت آموزشی در طول سالیان متوالی سعی بر این داشته اند که مطالعات گسترده ای بر روی شیوه نوین تدریس  و زیر مجموعه های پژوهشی آن داشته باشند . به طور قطع به یقین باید گفت که موضوع شیوه نوین تدریس  و پرداختن و وجوه مختلف و جنبه های گوناگون تحقیقاتی در این رابطه می تواند راهگشای دقیقی در رابطه با علم آموزان عرصه مدیریت آموزشی باشد.

کاملترین نمونه در فضای مجازی قابل ویرایش آماده برای استفاده دانش آموزان و معلمان و اولیا گرامی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

افتخار داشته ایم تا بتوانیم در سال تحصیلی جدید نمونه الگوهای برتر تدریس گامی هرچند کوچک برای شما برداریم

الگوهای برتر تدریس خارق العاده

به جرئت می توان گفت که پرداختن به موضوع الگوهای برتر تدریس  یکی از اساسی ترین مسائلی است که می توان در مدیریت آموزشی به آن پرداخت و همچنین در این رابطه موضوع مهمی که جای بحث دارد موضوع تجربیات برتر تدریس است. پرداختن به این موضوع می تواند راهبرد های آموزشی غیر قابل وصفی را در اختیار پژوهشگران قرار دهد. وبسایت تخصصی ما در تلاشی اقدام به گردآوری نمونه فایل های شیوه نوین تدریس و سایر فایل هایی که بصورت فصلی و در چهارچوب آیین نامه ها و بخش نامه ها به سیستم آموزشی کشور اضافه میشوند کرده و آنها را در اختیار فرهنگیان و همکاران عزیز جهت دانلود قرار میدهد.

الگوهای برتر تدریس

اهداف بزرگ در این رابطه

اهداف بزرگی که مدیران سایت تخصصی ما برای خود در نظر گرفته اند بسیار فراتر از اهداف مادی بود و بر خلاف تعدادی از سایتها که اقدام به کپی برداری از نمونه فایل های دیگران میکنند همه فایل هایی که در سایت ما به شما معرفی میشوند اعم از شیوه نوین تدریس , الگوهای برتر تدریس, طراحی آموزشی , تجربه نگاری و… تماما و مستقیما توسط کارشناسان و فرهنگیان عزیزی که با ما همکاری میکنند نگارش و آماده سازی شده است.

یکی از مهمترین مسائل پیرامون شیوه نوین تدریس  موضوع تجربیات برتر تدریس است که می تواند نقش تعیین کننده ای را در رابطه با نتایج پژوهش های پژوهشگران مدیریت آموزشی ایفا نماید. پژوهش گران مدیریت آموزشی بر این باورند که در رابطه با الگوهای برتر تدریس  می توان پژوهش های علمی و مسائل پرمغز و پر محتوایی را ارائه نمود که یکی از مهمترین این وجوه قابل پژوهش مدیریت آموزشی است.

ده ها نمونه فایل الگوهای برتر تدریس را که تماما بصورت اختصاصی تدوین شده اند میتوانید دانلود کنید.

همانگونه که واقفیم در رشته مدیریت آموزشی فاکتور ها و محور های پژوهشی بیشماری وجود دارد که پرداختن به هر کدام از آن موارد می تواند یک سری از مشکلات اساسی را از نظام آموزشی و پرورشی کشور ما برطرف نموده و مرتفع سازد. چرا که متاسفانه در کشور ما از کمبود منابع مطالعاتی رنج می بریم و خصوصا در مدیریت آموزشی هنوز خیلی مانده است که به نقطه قابل اعتماد و امیدوار کننده ای برسیم. بنا بر این نیاز است که در این رابطه در رشته مدیریت آموزشی تحقیقات و پژوهش های قابل قبولی صورت گیرد.

مدیران و معاونین عزیز ما با افتخار در کنارتان هستیم تا در روند تهیه و نگارش الگوهای برتر تدریس بتوانید با نگرشی نو اقدام کنید . وبسایت تخصصی ما با افتخار و بهره گیری از کمک تعدادی از فرهنگیان عزیز بازنشسته و شاغل در ساختار نظام آموزش و پرورش کشور در تلاش است تا بصورت تخصصی و با توجه اهمیت موضوع شیوه نوین تدریس در این حوزه ورود کرده و هزاران فایل دانلودی را با در اختیار همکاران گرامی قرار میدهد تا شاید بتوانیم از این راه به پیشبرد اهداف آموزشی شما کمک کنیم. ؛ امیدواریم تا در این مسیر بتوانیم به نیازهای شما پاسخ داده و در مسیر خدمت رسانی به جامعه علمی و فرهنگی کشور مثمر ثمر باشیم.

شگفت انگیز ترین فایل های الگوهای برتر تدریس در آموزش و پرورش

شیوه نوین تدریس در آموزش و پرورش از مهمترین فعالیت هایی است که در سال های اخیر ابلاغ گردیده است. در مدارس همکاران ملزم به برنامه ریزی و تدوین مستندات خود در این رابطه هستند.

 الگوهای برتر تدریس عالی و ممتاز در سایت آموزشی

الگوهای برتر تدریس در سایت آموزشی ما یکی از دستورالعمل های الزام آور به مدارس بود. همکاران فرهنگی اعم از عادی و دولتی ، هیئت امنایی، غیر انتفاعی و… می توانند الگوهای برتر تدریس خود را از سایت دریافت نموده و از مزایای سایت آموزشی ما استفاده نمایند. هدف از انجام این کار و ابلاغ این دستورالعمل فعال نمودن هر چه بیشتر همکاران و تسریع در نگارش و تدوین شیوه نوین تدریس توسط آنها می باشد.

الگوهای برتر تدریس در روش سخنرانی

این روش رایجترین شیوه تدریس به شمار می رود که در آن معلم به طور شفاهی به بیان مفاهیم و مطالب و توضیح و تشریح قسمتهای مختلف درس اقدام کرده و دانش آموز نقش گیرنده پیام را ایفا می کند . این روش را می توان هم برای بیان منطقی و منظم موضوعی خاص و هم برای ارائه ی اطلاعات گونانگون به دانش آموزان به کار گرفت .

برای دانلود کاملترین نمونه های الگوهای برتر تدریس روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید

دانلود کنید!

گفتار در الگوهای برتر تدریس

از آنجا که در این روش ، گفتار مهمترین وسیله محسوب می گردد، لذا بایستی اصول بیان و خطابه مانند فصاحت ، بلاغت ، تناسب آهنگ و تن صدا ، ذکر مثالهای مفرح مکثهای لازم ، تنوع در گفتار و حفظ ارتباط فکری و عاطفی با دانش آموزان به هنگام ارائه مطلب رعایت گردد. همچنین در این روش مطالب بایستی به صورت دوستانه و در ارتباط عاطفی و معنوی با دانش آموزان عرضه گردد. به علاوه ، معلم در ارائه مطالب و انتخاب کلمات ، جملات و مفاهیم بایستی ذوق و استعداد دانش آموز را در نظر داشته و به طور شایسته ای کنجکاوی آنان را برانگیزد .

الگوهای برتر تدریس

موارد رعایت شده در الگوهای برتر تدریس

رعایت مواردی چون : ۱ قرار گرفتن دانش آموزان در جریان هدفهای تدریس ، ۲٫ پیگیری سیر منطقی بحث های گذشته کلاس که به موضوع جدید مورد بحث منتهی می گردد. ۳٫ پیش بینی سؤالات و اشکالاتی که در ذهن دانش آموزان ممکن است ایجاد شود ۴٫ تناسب سرعت گفتار معلم با درک و فهم دانش آموزان ۵٫ میزان سادگی یا مشکلی موضوع تدریس ،۶ . آماده ساختن ابزار و وسائل مورد نیاز کار و ۷٫ انجام پرسش های اتفاقی و به موقع به منظور جلب توجه دانش آموزان ،موجب می گردد که معلم بتواند به نحو بهتری سیر فعالیت های آموزشی خود را تنظیم ساخته و کلاس را همواره در حال جستجو ، حل مسئله و کنجکاوی نگهدارد . همچنین دانش آموزان هم فرصت مناسب تری برای تفکر و تأمل و جذب مفاهیم مورد تدریس را پیدا کنند .

روش سخنرانی در الگوهای برتر تدریس

  1. به هنگام شروع درس و ایجاد آمادگی ذهنی در دانش آموزان ؛
  2. برای برانگیختن کنجکاوی و رغبت دانش آموزان ؛
  3. به وقت ارتباط دادن موضوع جدید به مطالب گذشته ؛
  4. هنگام خلاصه کردن و جمع بندی درس ارائه شده ؛
  5. به وقت ارائه راهنمایی های لازم جهت مطالعه ؛
  6. در زمان توصیه های ضروری به منظور استفاده مناسب و صحیح از وسائل و ابزار آزمایشگاهی؛
  7. به هنگام شرح برخی از قسمت های درس با هدف سرعت بخشیدن به کار تدریس ؛
  8. وقتی که نتوان امر آموزش را با سایر روشها به اجرا در آورد.

محاسن الگوهای برتر تدریس

محاسن این روش می توان به صرفه جویی در وقت ، استفاده از بیان روشن معلم ، تکمیل مطالب کتاب ، استفاده از تجارب شخصی معلم ، انطباق مسائل بر امکانات و مقتضیات کلاس ، و توضیح مطالب پیچیده اشاره کرد . در زمره معایب آن غیر فعال بودن دانش آموز ، یک سویه بودن تدریس، متکلم وحوه بودن معلم و شناخته نشدن نقاط ضعف دانش آموز قابل ذکر می باشد .

الگوهای برتر تدریس در روش بازگویی

در این روش ، معلم دانش آموز را در آموختن قسمتی از محتوای کتاب چون تعاریف ، فرمولها ، اشعار ، قواعد و اصطلاحات و ارائه آن در جلسه بعد یا هفته دیگر ، تشویق و ترغیب می نماید . به عبارت دیگر ، نقش معلم در این روش شامل برنامه ریزی درس براساس توانایی های دانش آموزان و مشخص ساختن محتوای هرجلسه و ارائه ی راهنمایی های ضروری بوده و نقش دانش آموز، آموختن متن تعیین شده با توجه به توضیحات و راهنماییهای معلم و ارائه ی آن در وقت معین و به شیوه ای که نشخص گردیده است ، می باشد .

هدفهای روش بازگویی الگوهای برتر تدریس به قرار زیر است :

۱٫تشویق و ترغیب دانش آموزان به مطالعه کتاب درسی ؛

۲٫کمک به جریان فراگیری از طریق مطالعه ، تکرار و گوش کردن ؛

۳٫سنجش میزان تسلط دانش آموز به محتوای درس ؛

آموزش در الگوهای برتر تدریس

چنانچه آموزش در این روش به معنای وسیع کلمه بر ابتکار و خود آموزی دانش آموزان استوار گردد و جریان تدریس مستلزم تفکر ، انتقاد و تفسیر مطالب مورد مطالعه باشد و صرفأ به حفظ متن درس و یا جلب رضایت معلم محدود نگردد.در این صورت جریان آموزش از صورت فردی خارج شده و کلیه دانش آموزان به فعالیتهای فکری و سازنده خواهند پرداخت و در نتیجه ، هدفهای عمده تدریس چون خلاقیت و ابتکار خواهد یافت .

الگوهای برتر تدریس

محاسن روش بازگویی الگوهای برتر تدریس

تشخیص نقاط ضعف و قوت دانش آموز ، تقویت بیان او ، استفاده مناسب از آزادی ، رعایل آداب گفتگو و انتقادپذیری . معایب آن شامل : تأکید بر حافظه دانش آموز ، نقش بازخواست کنندگی معلم ، انحصاری شدن کلاس درس برای گروهی خاص و منحرف شدن جریان تدریس از مسیر اصلی خود می باشد .

الگوهای برتر تدریس در روش پرسش و پاسخ

در این روش معلم دانش آموزان را از طریق پرسش به اندیشه در خصوص مفهومی تازه یا بیان مطلبی خاص ، ترغیب می کند تا با کوششهای ذهنی از معلوم به مجهول برسد . به سخن دیگر ، هنگامی که معلم قصد دارد مطلب یا مفهوم جدیدی را در کلاس درس مطرح سازد یا اینکه توجه دانش آموز را به موضوعی خاص جلب نماید ، به طور مستقیم به بیان مطلب اقدام نمی کند بلکه با طرح یک سری سؤالات سنجیده و حساب شده ، فعالیت ذهنی او را در مسیری قرار می دهد که وی شخصأ به کشف مفهوم مورد نظر توفیق یابد .

الگوهای برتر تدریس در روش پرسش و پاسخ

به اعتقاد سقراط ، دانش در طبیعت افراد به طور طبیعی وجود داشته و صرفأ کافی است که معلم با مساعد ساختن زمینه و واداشتن دانش آموز به تفکر ، به وی کمک کند تا او خود به کشف دانش مورد نظر دست یابد . بدین سبب سقراط فعالیت خود را به مامایی تشبیه می کرد .

در ردیف هدفهای این روش می توان به :۱ تحریک تندیشه ها ، ۲ استفاده از تجارب و دانسته ها ،۳ تشخیص توانایی ها و علایق ، ۴ ترغیب به مطالعه و تنفکر و ۵ تقویت قدرت قضاوت و سنجش اشاره کرد

محاسن روش پرسش و پاسخ عبارت است از

پیدایش اعتماد به نفس در دانش آموز ، ایجاد علاقه ، گسترش تفکر خلاق ، متنوع شدن جریان آموزش و تشویق شدن دانش آموز به شرکت در یادگیری و فعالیتهای آن . از معایب آن می توان به قابل اجرا نبودن در کلاس های پرجمعیت ، نیاز به وقت زیاد و پراکنده شدن مطالب اشاره کرد .

  1. روش پروژه در الگوهای برتر تدریس

در این روش دانش آموز به انتخاب موضوعی جهت پژوهش که بر الهامات ، ذوق و علایق او متکی است، می پردازد . پروژه ممکن است فردی یا گروهی باشد . در هر دو صورت باید با امکانات محل و موقعیت کلاس و خصوصیات دانش آموزان متناسب بوده و ارزش آموزشی و پژوهشی آن مسلم باشد .

برای دانلود کاملترین نمونه های الگوهای برتر تدریس روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید

دانلود کنید!

صاحبنظران منشأ پروژه را ذوق و کنجکاوی دانش آموز عنوان کرده و معتقدند که این امر بایستی جنبه عملی داشته و انگیزه ای قوی ادامه آن را تضمین سازد و سرانجام به صورتی برگزار گردد که اولا دانش آموزان داوطلبانه مسئولیت طرح ریزی و اجرای آن را پذیرا باشند و در ثانی گروهی از دانش آموزان یا کلیه آنان در این قبیل فعالیتها شرکت جویند .

  1. روش نمایشی در الگوهای برتر تدریس

در این روش معلم برای فهماندن مطلبی به دانش آموزان از وسائل و اشیای گوناگون بهره می جوید . در روش نمایشی علاوه بر وسائل ساده از رسانه هایی مانند اسلاید ، تلویزیون ، چارت ، فیلم ، فیلم استریپ و دیگر وسائل آموزشی می توان استفاده کرد روش نمایشی ممکن است پیش از سخنرانی یا در ضمن آن و یا بعد از تدریس انجام پذیرد .

الگوهای برتر تدریس

محاسن روش نمایشی عبارت است از : جلب توجه و علاقه دانش آموزان و آشنا ساختن آنان یا مسائل زندگی . معایب آن شامل : فعال نبودن دانش آموزان در جریان تدریس و عدم فهم مطالب در صورت کافی نبودن توضیحات معلم می باشد .

در ارتباط با این روش گاه معلم ترتیبی می دهد که دانش آموزان کلاس برخی از مفاهیم درسی مانند یک بحث تاریخی و یا بخشی از علوم اجتماعی را به صورت ایفای نقش اجرا کنند . در این حال ضروری است که دانش آموزان براساس ذوق ، تمایل و توانایی خویش ، ایفای نقشی را عهده دار گردند.

روش آزمایشی در الگوهای برتر تدریس

در این روش دانش آموزان با استفاده از وسائل و مواد خاص ، درباره مفهومی ویژه عملا به کسب تجربه می پردازند . چنین روشی به طور انفرادی یا گروهی قابل اجرا بوده و معلم در فراهم ساختن وسائل و مقدمات آزمایش ، نقش راهنما را ایفا می کند . این روش در علوم تجربی ، به خصوص فیزیک ، کاربرد فراوان دارد . از هدفهای عمده ی این روش می توان آشنا ساختن دانش آموزان با جنبه های عملی یک مفهوم و فراهم آوردن محیطی مناسب برای حل مسئله را ذکر کرد . معلم هم ، مسیر نیل به چنین هدفهایی را مشخص ساخته و دانش آموزان را ترغیب می نماید تا در اجرای آزمایش ، مستقلا تصمیم گیری و نتیجه گیری کنند . به علاوه ، ضروری است که معلم دانش آموزان را نسبت به خطراتی که امکان دارد اتفاق افتد ، آگاه ساخته و از آنان بخواهد که نتایج تجربیات خود را یادداشت نمایند .

محاسن این روش عبارت است از : فهم بهتر مطالب و نگاهداری بیشتر آنها در ذهن ، علاقمند شدن دانش آموزان به فعالیتهای مدرسه ، پرورش دقت و تمرکز حواس دانش آموز. معایب آن به این قرار می باشد : عدم امکان استفاده در کلیه دروس ، عدم قابلیت اجرا در کلاسهای پرجمعیت ، نیاز به صرف وقت فراوان و احتمالا هزینه های وسائل مورد نیاز .

  1. روش گردش علمی در الگوهای برتر تدریس

این روش به دانش آموزان فرصت می دند که از طریق مشاهده اشیاء ، پدیده ها و امور مختلف ، تجربه علمی کسب کنند و قادر گردند مطالب و مفاهیمی را که در کلاس درس مورد بحث قرار می گیرند ، بهتر درک نمایند . به علاوه ، گردش علمی زمینه هرچه بیشتر ارتباط مدرسه را با جامعه و طبیعت میسر ساخته و موجبات کاهش جدایی ها و فاصله های بین آنها می گردد. همچنین ، معلم را قادر می سازد که با استفاده از این روش کنجکاوی دانش آموزان را به هرچه بیشتر برانگیزاند.

اجرای موفقیت آمیز در الگوهای برتر تدریس

  1. برنامه ریزی قبلی معلم با دانش آموزان درباره محل مورد بازدید ؛
  2. کسب اطلاعات ضروری در این خصوص ؛
  3. شناختن اطلاعات مورد نیاز در ضمن گردش علمی ؛
  4. تهیه گزارش از بازدید و ارائه آن در کلاس ؛
  5. روش مبتنی بر بحث در الگوهای برتر تدریس

در کتاب لغت ، واژه «بحث» به مفهوم کاوش و تفکر درباره یک مطلب آمده است .موضوع بحث گاهی از طرف معلم عنوان می شود و گاهی هم دانش آموزان با توجه به رغبت و علاقه خود آن را مطرح می سازند . در این روش ، معلم آغاز کننده و محرک بحث بوده و هنر وی باید در این باشد که مسئله را به نحوی بیان نماید که دانش آموزان به شرکت در بحث ترغیب گردند . به علاوه ، باید سعی کند که این فعالیت مهم آموزشی در انحصار عده معدودی از دانش آموزان قزاز نگیرد .

  1. روش واحد کار در الگوهای برتر تدریس

تمام فعالیت های آموزشی و پرورشی در مراکز پبش دبستانی با استفاده از روشی انجام می گردد که «واحد کار » یا «واحد فعالیت» نام دارد . معمولا محتوای واحد کار متناسب با زندگی کودک در محیط اجتماعی و همچنین علایق و دلبستگیهای او تهیه و تدوین می گردد. به علاوه ، موضوعهایی که برای واحد کار برگزیده می شوند شامل مجموعه ای از اطلاعات و دانستنی های ضروری و قابل قبول برای کودکان می باشد که به وسیله مربی و به صورتهای مختلف و با استفاده از امکاناتی که در اختیار اوست ، به طور غیر مستقیم ارائه می گردد .

مراحل واحد کار در الگوهای برتر تدریس

  1. مقدمه
  2. هدف
  3. فعالیتهای اساسی که شامل :
  • الف) بازدید و مشاهده
  • ب)بحث و گفتگو
  • ج) بررسی نکات اجتماعی و اخلاقی
  • د) بررسی نکات بهداشتی و ایمنی
  • ه) زبان آموزی
  • و)آموزش مفاهیم علوم و ریاضی
  1. فعالیتهای جنبی که این مرحله نیز شامل موارد زیر می باشد :
  • الف)بازیها
  • ب)کاردستی و نقاشی
  • ج)شعر و سرود
  • د)کتاب، قصه و داستان

الگوهای برتر تدریس درخشان برای مدارس ابتدایی

آمار ها نشان می دهد موضوع الگوهای برتر تدریس  یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که جای بحث دارد و نقش تعیین کننده ای در نظرات اندیشمندان و پژوهشگران رشته مدیریت آموزشی دارد. آنچه حائز اهمیت است پرداختن به موضوع شیوه نوین تدریس و همچنین موضوعاتی چون تجربیات برتر تدریس می تواند افق های تازه ای را در عرضه مدیریت آموزشی در پیش روی اندیشمندان باز کند.بنا بر این نیاز است که به موضوع الگوهای برتر تدریس   و تجربیات برتر تدریس به صورت گسترده تری پرداخته شود و این موضوع به مسائل پیش رو و چشم انداز های پژوهشی آتی بسط داده شود.

چهارچوب خاص

یک فایل که از آن به الگوهای برتر تدریس نام برده میشود باید چهارچوب کلی خاصی را رعایت کند در عین اینکه نیاز نیست از همان زاویه ای نگارش شود که دیگران نوشته اند . در کل شیوه نوین تدریس چند آیتم کلیدی را باید در ساختار خود داشته  باشد که عبارتند از : انضباط و کنترل ، داشتن خلاقیت ، دقت در نگارش  ، داشتن تمرکز، بی طرفی  که هر کدام از این پارامترها اگر بدرستی رعایت شوند بدون شک میتوانند منشاء اثر باشند و در نهایت باعث بهبود شاخص های کیفی و کمی شوند.

برای دانلود کاملترین نمونه های الگوهای برتر تدریس روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید

دانلود کنید!

از منظر اینکه بخواهیم یک تعریف کلی از الگوهای برتر تدریس ارائه کنیم لازم است به چند نکته اصلی توجه داشته باشیم . این گزارش یک روش منظم است که از گام های متوالی محقق شده تبعیت می کند ؛ این گزارش از نظر ترتیب و توالی به دنبال هم انجام شده و در نهایت موجب رسیدن به هدف خاصی می شود .

بهترین نمونه الگوهای برتر تدریس

آنچه حائز اهمیت است این است که شیوه نوین تدریس و موضوعات مربوط به آن تاثیر قابل ملاحظه ای در مسائل پژوهشی در رشته مدیریت آموزشی دارد . مسائلی که در این رابطه مورد بحث است شامل موارد زیادی می باشد که هر یک رابطه مستقیم و معنا داری با قضیه مذکور دارند. در این میان می توان به مقوله تجربیات برتر تدریس اشاره نمود. در واقع مقوله تجربیات برتر تدریس از دیدگاه پژوهشگران موضوع ای غیر قابل اجتناب پیرامون الگوهای برتر تدریس  می باشد. باید گفت موضوع تجربیات برتر تدریس این موضوع را ثابت می کند که می توان در رشته مدیریت آموزشی افق های تازه ای را بر روی محققین باز کرد. بهترین نمونه فایل های الگوهای برتر تدریس برای اولین بار در کل اینترنت را در سایتمان آماده و بارگذاری کرده ایم تا با دانلود آنها بتوانید گزارش خودتان را تدوین کنید.

الگوهای برتر تدریس

تیم تخصصی ما

تیم تخصصی ما سعی نموده است شیوه نوین تدریس که در سطوح عالی تدوین می نماید  مطالب  را به صورت کمی ارائه دهد زیرا در این مقطع هنوز دانش آموز قادر به تفکیک ودرک بسیاری از مطالب به صورت مجزا نیست. بنابر این آنچه که لازم است تا یک دانش آموز بتواند ارتباط درستی با پیرامون خود برقرار کند با هم به او ارائه می شود که درواقع معلم مربوطه با بکار بستن این موارد در کلاس درس خود نتایج ملموس و چشمگیری خواهد یافت

الگوهای برتر تدریس قابل توجه و استثنایی

اگرچه عمده تحقیقات انجام یافته ی مرتبط، به چگونگی رابطه در این مقوله پرداخته¬اند، اما مطالعات محدودی به بررسی متغیر¬های  همبسته با آن اختصاص یافته¬اند که اساس ارائه¬ی یک رویکرد پیشگیرانه و مداخله¬ای مؤثر است، به ویژه آنکه شکل پژوهشگری در رابطه با شیوه نوین تدریس و ماهیت آن در سال¬های اخیر تغییر یافته است. اکثر محققان توافق دارند که مبحث  شیوه نوین تدریس و رابطه آن با تجربیات برتر تدریس از مهمترین مسائل مورد انتظار در جامعه پژوهشی است. برای اینکه بتوانید مستندات خوبی بنویسید باید ابتدا اشراف کافی داشته باشید که الگوهای برتر تدریس چیست , چگونه نگارش میشود و برای دستیابی به چه اهدافی در ساختار آموزشی گنجانده شده است.

  1. سوال اصلی چیست ( قرار است چه مساله ای را بررسی کنید ؟)
  2. برای پاسخ به این سوال چه اطلاعاتی نیاز دارید وچگونه آنها را بدست خواهید آورد ؟
  3. شاخص های مقایسه ای را چگونه تهیه می کنید
  4. آیا تحلیل و راهکار روشنی دارید ؟

شیوه نوین تدریس بی همتا و حیرت انگیز

یکی از بهترین روش های پژوهش پیرامون  شیوه نوین تدریس ، استفاده از نظرات پژوهشگران موفق است. با توجه به اینکه مسائل مربوط به الگوهای برتر تدریس  ابعاد و جنبه های مختلفی را در بر می¬گیرد، لذا ارائه¬ی اطلاعات جامع از فاکتورهای تحقیقاتی مربوط به آن دشوار است. آموزگاران , دبیران و معلمان بخصوص آندسته که تجربه زیادی در سیستم آموزشی کشور ندارند غالبا با روند تدوین الگوهای برتر تدریس آشنایی کافی را ندارند و اساسا فلسفه پیدایش سایتهایی مثل ما که این فایل های نمونه را در اختیار فرهنگیان عزیز قرار میدهند هم همین است تا با نحوه نگارش و تدوین شیوه نوین تدریس, فرم های تدوین آن , مراحل و استانداردهای کلی آشنا شوید و بتوانید از آنها در جهت نگارش و تدوین گزارش خودتان استفاده کنید.

چند توصیه برای شیوه نوین تدریس خاص بی مانند و بی نظیر

تاکنون در جامعه ما درباره ی موضوع شیوه نوین تدریس در موسسات آموزش عالی و تأثیر آن بر تجربیات برتر تدریس و عملکرد آن ها بررسی چندانی صورت نگرفته است فقدان ابزار مناسب برای ارزیابی پژوهش های صورت گرفته و استفاده از آن در فعالیت های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت به چشم می خورد.

  • مطالب زاید را حذف کنید .
  • مطالب فراموش شده را اضافه کنید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت مرتب کنید.
  • کلمات واصطلاحات پیچیده را حذف و ساده نویسی کنید .
  • مهمترین نکات را یکبار ابتدا وبار دیگر در انتهای گزارش ذکر کنید.
  • مطالب مهم را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند پر رنگ کردن برجسته نمایید.
  • تا جایی که ممکن است از روشی بدیع و خلاق برای جذابیت الگوهای برتر تدریس استفاده کنید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن عبارات شاعرانه و مدح وستایش دیگران خود داری نمایید .

در نگارش تجربیات برتر تدریس خاص و درجه یک به نکات زیر توجه فرمایید :

بسیاری از تحقیقاتی که در موسسات آموزش عالی صورت گرفته است بیشتر در مورد تجربیات برتر تدریس و به صورت تئوری متمرکز است. اگر هر یک از راهبردهای اجرائی شده به طور کامل انجام نشود، شاید دیگر زمان آن رسیده باشد که به دنبال شناخت راهکارها و هم چنین احتمالات جدیدتری برای مشخص کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  • احساسات شخصی خود را نکنید . ولی سعی کنید قضاوت نکنید
  • در سراسر متن ،هدف اصلی را فراموش نکنید .( حاشیه روی نکنید )
  • از به کار بردن افعال مجهول در نگارش الگوهای برتر تدریس خودداری کنید مانند: گفته شده است …..ازارایه اطلاعات غیر واقعی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مورد نظر تمام و کمال و ایده آل

همکاران گرامی و فرهنگیان عزیز شما میتوانید فایل ها را با ورود به یکی از لینک های زیر مشاهده کرده و در نهایت از دسته بندی انتخابی فایل یا فایل های مورد نظرتان را انتخاب کرده و دانلود نمایید.

الگوهای برتر تدریس

فایل هایی که ما برای شما آماده سازی کرده ایم به همت جمعی از فرهنگیان و همکاران عزیز تدوین شده اند و برخی از آنها رایگان قابل دانلود بوده و برخی با پرداخت مبلغ اندکی قابل دانلود خواهد بود .

دانلود رایگان شیوه نوین تدریس

همکاران گرامی که در بخش آموزش فعالیت میکنند لازم است توجه داشته باشند که دانلود رایگان شیوه نوین تدریس برای بیش از ۸۵ درصد فایل های ما مقدور میباشد و میتوانید با اطمینان و به رایگان این گزارشات را دانلود کنید.

شیوه نوین تدریس خارق العاده و کامل

با وجود اینکه مطالعات کمی و کیفی متعددی در مورد الگوهای برتر تدریس  وجود دارد اما بیشتر پژوهش ها در این زمینه کمی بوده است و در آن ها به موضوعات فرآیند تجربیات برتر تدریس که به عنوان یک فاکتور اصلی در شیوه نوین تدریس مطرح می باشد توجه نشده است.با توجه به اثرات پژوهش علمی پیرامون مسائل شیوه نوین تدریس  و تجربیات برتر تدریس لازم و ضروری بود تا در جهت روشن شدن چگونگی بررسی این موضوع پژوهش هایی انجام شود. با توجه به عدم پژوهش¬های کافی در زمینه الگوهای برتر تدریس  و نیز جدید بودن اجرای این پژوهش در جامعه مورد مطالعه، پژوهش حاضر با هدف مذکور اجرا گردید.

برای دانلود کاملترین نمونه های الگوهای برتر تدریس روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید

دانلود کنید!

در سال تحصیلی اخیر نیز بخشنامه الگوهای برتر تدریس همانند سال ها و ادوار گذشته است.در واقع الگوهای برتر تدریس جز در چند مورد و محور جزئی تفاوت چندانی با الگوهای برتر تدریس سال گذشته ندارد.بنا بر این شایسته است همکاران محترم هر چه سریعتر به تنظیم و تدوین برنامه خود اقدام نموده و آن را در سایت آموزشی ما ثبت نمایند. بدیهی است اقدامات سریعتر و با کیفیت تر مدیران ابتدایی می تواند روند رو به رشدی در رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی واحد آموزشی شان در راستای سند تحول بنیادین باشد.

بهترین  فایل های الگوهای برتر تدریس در آموزش و پرورش

الگوهای برتر تدریس برای آماده سازی و کسب تجربه ی پیش از ورود به حرفه ی معلمی، برای دانشجو معلم آغازی بر تطبیق تصویر ذهنی خود با واقعیت موجود می باشد. با مشاهدات میدانی، بررسی های شفاهی و کتبی در مدرسه و مطالعه ی منابع کتابخانه ای، مسئله ی پژوهش که از رفتار نامناسب معلم نسبت به دانش آموزان نشأت گرفته بود؛ «اخلاق معلم» در مواجهه با دانش آموزان و دانشجومعلمان، براساس نظریه ی فضیلت توصیف و تحلیل شد. طی بررسی با تکیه بر نظریه فضیلت گرا، نتایج حاصل شده بدین قرار است؛ معلمانِ مدرسه به عنوان الگوی عمل{برای دانش آموزان و دانشجو معلمان به صورت توأمان باید در تقریب خود به تصویر معلم آرمانی ازنظر اخلاقی پیوسته در تلاش باشند و انتقال این تصویر و تجربه را در تعالی اخلاق فضیلت برای دانشجو معلمان فراهم سازند. زیرا معلم زمانی ادامه دهنده ی راه انبیاست که با عمل-کرد خود اعجاز را به کلاس تقدیم کند.

اخلاق در الگوهای برتر تدریس چگونه تجلی پیدا می کند ؟

در تعریف از اخلاق و پیاده سازی آن در الگوهای برتر تدریس نظریه ها و مکتب های زیادی جریان ساز شدند که کماکان در مواضع تقابل با یکدیگر قرار دارند. آن ها سعی داشته اند تا بدین غایت که کدام نسخه برای جهان بهتر می تواند اخلاق را تعریف یا اجرایی کند، دست یابند و یا تحقق به آن را تسهیل کنند. چشم اندازهای مختلفی نسبت به مؤلفه ی اخلاق توسط افراد مختلف پیش گرفته شده؛ دینی، مذهبی، فلسفی، اجتماعی، سیاسی، آموزشی، پرورشی و … توسط ارسطو، افلاطون، سقراط، شهید مطهری، فارابی ، ملاصدرا و … . در این میان، دو رویکرد عمده و مهم در خصوص اخلاق وجود دارد؛ رویکرد مبتنی بر عمل و رویکرد مبتنی بر فضیلت. موافقانِ رویکرد اول فایده گرا یا وظیفه گرا و طرفداران رویکرد دوم فضیلت گرا نامیده می شدند. یکی از نظریه هایی که با فراز و فرود به زنده مانی خود ادامه داده؛ نظریه ی فضیلت، از آراء لیندا زاگزبسکی است که در این سایت و در الگوهای برتر تدریس محوریت دارد.

الگوهای برتر تدریس برای مدارس

یک فایل که از آن به الگوهای برتر تدریس نام برده می شود باید چهارچوب کلی خاصی را رعایت کند در عین اینکه نیاز نیست از همان زاویه ای نگارش شود که دیگران نوشته اند . در کل الگوهای برتر تدریس چند آیتم کلیدی را باید در ساختار خود داشته  باشد که عبارتند از : انضباط و کنترل ، داشتن خلاقیت ، دقت در نگارش  ، داشتن تمرکز، بی طرفی  که هر کدام از این پارامترها اگر بدرستی رعایت شوند بدون شک می توانند منشاء اثر باشند و در نهایت باعث بهبود شاخص های کیفی و کمی شوند.

در برنامه هایی مثل الگوهای برتر تدریس رعایت این موارد الزامی است :

  • تاکید بر اجرای درست الگوهای برتر تدریس و این که مستندات در سیستم نگهداری شود.
  • توصیه شد برنامه هایی در زمینه الگوهای برتر تدریس تدوین شود که قابلیت اجرا شدن در مدرسه  را داشته باشد.
  • توجیه دانش آموزان و اولیاء در این خصوص
  • نظارت مستمر بر رفتار دانش آموزان جهت رسیدن به اهداف مورد نظر تا آموختن مهارت لازم
  • اهتمام در آموزش مهارتهایی که در برنامه پیش بینی شده است.
  • نظارت مستمر بر اجرای الگوهای برتر تدریس
  • پاسخگویی دقیق به سوالات در راستای تدوین الگوهای برتر تدریس

الگوهای برتر تدریس | تهیه شده توسط هلدینگ سایت ما

دوره ی مدرسه از دوره های مهم ، حساس و موثر در زندگی فردی و اجتماعی آدمی است . دوره ای است که به سبب وضع زیستی ،اجتماعی و روانی دانش آموزان آن با سایر دورهای تحصیلی مشترکات و ممیزاتی دارد و دارای طیف وسیعی است که دوران کودکی و نوجوانی را در بر می گیرد و در انتهای طیف به دنیای جوانی می رسد.با توجه به آنچه بیان گردید سایت ما سعی داشته است با ارائه خدمات نوین در تدوین فایل الگوهای برتر تدریس سهم خود را در بحث آموزش و پرورش در کشور ایفا نماید. شما دوستان محترم می توانید فایل الگوهای برتر تدریس را از این بخش خریداری نمایید.

الگوهای برتر تدریس را با خیال راحت خرید کنید

یک بار دیگر سایت علمی و آموزشی ما فایل جدید و کاملی را جهت استفاده و بهره مندی شما عزیزان تحت عنوان الگوهای برتر تدریس  قرار داد. این فایل نمونه کاملی از فایل حاضر است که توسط گروه تحقیقاتی هلدینگ سایت ما جهت استفاده شما عزیزان قرار گرفته است. گروه تخصصی سایت و هلدینگ سایت ما از هیچ تلاشی در راستای نگارش فایل الگوهای برتر تدریس فروگزاری ننموده است و محتویات فایل را به همه شکل تایید می کند. سایت ما بروز رسانی شدن و ویرایش مجدد فایل الگوهای برتر تدریس را تایید می کند.

الگوهای برتر تدریس

در فایل های حاضر شما قادر خواهید بود الگوهای برتر تدریس را به طور کامل و دقیق دریافت کنید و نیاز خود را در این زمینه مرتفع سازید.برای دانلود فایل ها با خیال راحت و با ضمانت بازگشت وجه از سایت ما خرید نمایید. کارشناسان ما در هر لحظه از شبانه روز جوابگوی شما هستند. شماره تماس (۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴ : صالح | مدیر سایت ).

منبع : سایت آموزشی معلمان

دانلود فایل های مورد نظر

در رابطه با آنچه بیان گردید سایت آموزشی ما نمونه های کاملی ازفایل های مورد نظر را تنظیم و تدوین نموده است و جهت استفاده عزیزان در سایت بار گزاری نموده است. معلمان محترم می توانند جهت استفاده و بهره مندی از این فعالیت ها به سایت ما مراجعه نمایند.

برای دانلود کاملترین نمونه های الگوهای برتر تدریس روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید

دانلود کنید!