ارزشیابی کیفی و توصیفی کاملترین نمونه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ | ❶ شیوه نامه جدید

۲ارزشیابی کیفی و توصیفی

ارزشیابی کیفی و توصیفی : در این مبحث پس از آشنا نمودن شما عزیزان با مفاهیم و شیوه نامه های جدید تدوین ارزشیابی کیفی و توصیفی ، کاملترین نمونه های فایل ارزشیابی کیفی و توصیفی را جهت استفاده شما عزیزان قرار خواهیم داد.فرهنگیان عزیز در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پرسشی با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که فرصت مطالعه این مبحث را تا پایان ندارید ، می توانید فایل های مورد نیاز خود را از لینک زیر دریافت نمایید.

برای دانلود کاملترین نمونه های ارزشیابی کیفی و توصیفی روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید.

دانلود کنید!

دانلود فایل های ارزشیابی کیفی و توصیفی

جدیدترین بروز رسانی نمونه فایل ارزشیابی کیفی و توصیفی توسط تیم تخصصی سایت ما بر اساس اهداف خاص مورد نیاز آموزش و پرورش  صورت می گیرد. ارزشیابی کیفی و توصیفی که در سایت ما در دسترس می باشد ، از نظر کارشناسان ما بسیار کامل و دقیق است و در سال تحصیلی اخیر در جهت تدوین این گونه فایل ها به شما کمک می نماید.این برنامه با تجربیات شخصی مدیران سایت نگارش شده است.و در حد بضاعت از منابع در دسترس نیز در این زمینه بهره گرفته شده است.

نکته ای پیرامون ارزشیابی کیفی و توصیفی

سایت ما با ارائه جدید ترین و جذاب ترین و در عین حال ( تقریبا ) پایین ترین قیمت در رابطه با فایل های ارزشیابی کیفی و توصیفی پیشرو در امر آموزش و تدریس می باشد. عزیزان گرامی می توانند با مراجعه به سایت ما ارزشیابی کیفی و توصیفی مورد نیاز خود را دانلود نمایند. لازم به ذکر است کلیه فایل های ارزشیابی کیفی و توصیفی توسط  اعضای سایت ما طراحی و تدوین گردیده است و جمعی از تیم با تجربه در ارائه این برنامه ها ساعت ها و روزها وقت گذاشته اند. شما فرهنگیان عزیز همچنین می توانید علاوه بر ارزشیابی کیفی و توصیفی از سایر محصولات این سایت استفاده نمایید.

ارزشیابی کیفی و توصیفی

دانلود ارزشیابی کیفی و توصیفی ۱۴۰۲

از جمله خدماتی که ما در سایت ما برای معلمان عزیز انجام میدهیم، ارائه فایل دانلود ارزشیابی کیفی و توصیفی است تا آنها بتوانند به بهترین نحو ممکن نیاز های خود را در این زمینه برطرف کنند. با دانلود این فایل های آموزشی میتوانید با چگونگی این موضوع آشنا شوید و در آینده با کوله باری از تجربه به انجام فعالیت های ارزشیابی کیفی و توصیفی بپردازند. باید دقت کرد که همیشه در طرح های آموزشی موجود در آموزش و پرورش، یکی از اقدامات استفاده از فایل های از پیش آماده است و با دانلود این فایلها میتوان بهتر از قبل به ارائه قعالیت ها پرداخت.

در اصل این فایل های کمک میکنند با روند انجام فعالیت های مختلف  آشنا شوند و در آینده فعالیت بهتری را از خود ارائه دهند. همین موضوعات است که باعث محبوبیت دانلود فایل های مختلف مربوط به معلمان شده است و حتی ما بر این شدیم با راه اندازی مجموعه بزرگ معلم بلاگ، تمامی نیاز های معلمان درباره این موضوع را برطرف کنیم و بتوانیم پاسخگوی تمامی نیازات معلمان باشیم. امیدواریم شما همواره از فعالیت ما چه در این سایت و چه سایت های دیگرمان راضی باشید.

به همین منظور، بهتر است تا فایل های ارزشیابی کیفی و توصیفی بسیار زیبا و شکیل تهیه شود؛

  • به زیبایی نوشتار در آن اهمیت داده شود
  • کیفیت مطالب آن بالا باشد
  • تمامی جزییات فعالیت های شکل گرفته در آن وجود داشته باشد
  • نتایج بدون اضافات یا کاستی در آن ثبت شود
  • طبق شیوه نامه مخصوص خود نگاشته شوند
  • متون اضافی که باعث دور شدن از هدف میشود در آن موجود نباشد

البته برای نوشتن بهتر این نتیجه کار، ایده دیگری هم وجود دارد که میتوانید با استفاده از آن نتایج بهتری را دریافت کنید. منظور ما دانلود فایل های ارزشیابی کیفی و توصیفی است. با دانلود این فایل ها میتوانید یک دید کلی به روند تدوین فایل حاضر پیدا کنید و در ادامه برای آماده کردن و تدوین محتوای خود بهتر از همیشه عمل کنید.

برای دانلود کاملترین نمونه های ارزشیابی کیفی و توصیفی روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید.

دانلود کنید!

ارزشیابی کیفی و توصیفی کاملترین نمونه های موجود در فضای مجازی تهیه شده در نقشه راه معلمان

ارزشیابی کیفی و توصیفی کاملترین نمونه های موجود در فضای مجازی با فرمت ورد و قابل ویرایش بهترین و جدید ترین نمونه های موجود در سراسر وب

ارزشیابی کیفی و توصیفی و اهمیت آن

درسال های اخیرشاهد رویکردهای نوینی در آموزش ارزشیابی کیفی و توصیفی و فرایند یاددهی-یادگیری بوده ایم.اهداف آموزشی بارها مورد تجدید نظر قرار گرفته و براساس نیاز ها و چالش های موجود در جوامع تغیر یافته است.همچنین شهروندان اینده میبایست توانمندی ها و نگرش های خاص خود را داشته باشند.ازاین رو در فرایند آموزشی و چرخه ارزشیابی کیفی و توصیفی این ارزشیابی و امتحان است که خیلی زودتر می بایست دست خوش تغیر شود.چراکه یکی از عوامل مهم جهت دهنده به تدریس و محتوای آموزشی ارزشیابی کیفی و توصیفی است.درحال حاضر در مدارس از ارزشیابی جهت این امر استفاده میشود. ارزشیابی کیفی و توصیفی شیوه ای از ارزشیابی تحصیلی تربیتی است که اطلاعات لازم و معتبر و مستند برای شناخت دقیق و همه جانبه فراگیران در ابعاد مختلف یادگیری با استفاده از ابزارها و روش های متناسب و متنوع درطول فرایند یاددهی یادگیری به دست می اید تا براساس ان باز خوردهای کیفی مورد نیاز برای کمک به یادگیری و یاددهی بهتر درفضای روانی و عاطفی مطلوب برای دانش اموز معلم و اولیا حاصل می اید.

ارزشیابی کیفی و توصیفی

دانلود کامل ترین فایل ارزشیابی  در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به صورت خارق العاده و درجه یک در سایت

ارزشیابی کیفی و توصیفی چیست ؟

ارزشیابی کیفی و توصیفی عنوان فایلی است که در سایت ما وجود دارد و در سال های اخیر در رابطه با چگونگی تنظیم معلمان و دانش آموزان از طرف آموزش و پرورش ابلاغ گردید.  ارزشیابی کیفی توصیفی موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با موضوع کیفیت در آزمون های توصیفی و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در رشته مدیریت آموزشی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. در مقاله حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود.

با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت نظرات پژوهشگران رشته مدیریت آموزشی پیرامون مقوله های ارائه شده در این رابطه کاملا صحیح و مبتنی بر واقعیت است. از این رو پیشنهاد می شود مباحث ارزشیابی  و کیفیت در آزمون های توصیفی در مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مطرح گردد. و نتایج تحقیقات به صورت پروپوزال های نظری ارائه گردد.

بهترین ارزشیابی کیفی توصیفی چه ویژگی هایی دارد ؟

پژوهشگران و محققین برتر در رشته مدیریت آموزشی در طول سالیان متوالی سعی بر این داشته اند که مطالعات گسترده ای بر روی ارزشیابی کیفی توصیفی  و زیر مجموعه های پژوهشی آن داشته باشند . به طور قطع به یقین باید گفت که موضوع ارزشیابی کیفی توصیفی  و پرداختن و وجوه مختلف و جنبه های گوناگون تحقیقاتی در این رابطه می تواند راهگشای دقیقی در رابطه با علم آموزان عرصه مدیریت آموزشی باشد.

کاملترین نمونه در فضای مجازی قابل ویرایش آماده برای استفاده دانش آموزان و معلمان و اولیا گرامی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

افتخار داشته ایم تا بتوانیم در سال تحصیلی جدید نمونه ارزشیابی کیفی و توصیفی گامی هرچند کوچک برای شما برداریم

ارزشیابی کیفی و توصیفی خارق العاده

به جرئت می توان گفت که پرداختن به موضوع ارزشیابی یکی از اساسی ترین مسائلی است که می توان در مدیریت آموزشی به آن پرداخت و همچنین در این رابطه موضوع مهمی که جای بحث دارد موضوع کیفیت در آزمون های توصیفی است. پرداختن به این موضوع می تواند راهبرد های آموزشی غیر قابل وصفی را در اختیار پژوهشگران قرار دهد. وبسایت تخصصی ما در تلاشی اقدام به گردآوری نمونه فایل های ارزشیابی کیفی توصیفی و سایر فایل هایی که بصورت فصلی و در چهارچوب آیین نامه ها و بخش نامه ها به سیستم آموزشی کشور اضافه میشوند کرده و آنها را در اختیار فرهنگیان و همکاران عزیز جهت دانلود قرار میدهد.

 

برای دانلود کاملترین نمونه های ارزشیابی کیفی و توصیفی روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید.

دانلود کنید!

اهداف بزرگ در این رابطه

اهداف بزرگی که مدیران سایت تخصصی ما برای خود در نظر گرفته اند بسیار فراتر از اهداف مادی بود و بر خلاف تعدادی از سایتها که اقدام به کپی برداری از نمونه فایل های دیگران میکنند همه فایل هایی که در سایت ما به شما معرفی میشوند اعم از ارزشیابی کیفی توصیفی , اقدام پژوهی, طراحی آموزشی , تجربه نگاری و… تماما و مستقیما توسط کارشناسان و فرهنگیان عزیزی که با ما همکاری میکنند نگارش و آماده سازی شده است.

ارزشیابی کیفی و توصیفی

یکی از مهمترین مسائل پیرامون ارزشیابی کیفی توصیفی  موضوع کیفیت در آزمون های توصیفی است که می تواند نقش تعیین کننده ای را در رابطه با نتایج پژوهش های پژوهشگران مدیریت آموزشی ایفا نماید. پژوهش گران مدیریت آموزشی بر این باورند که در رابطه با ارزشیابی کیفی و توصیفی  می توان پژوهش های علمی و مسائل پرمغز و پر محتوایی را ارائه نمود که یکی از مهمترین این وجوه قابل پژوهش مدیریت آموزشی است.

ده ها نمونه فایل ارزشیابی کیفی و توصیفی را که تماما بصورت اختصاصی تدوین شده اند میتوانید دانلود کنید.

همانگونه که واقفیم در رشته مدیریت آموزشی فاکتور ها و محور های پژوهشی بیشماری وجود دارد که پرداختن به هر کدام از آن موارد می تواند یک سری از مشکلات اساسی را از نظام آموزشی و پرورشی کشور ما برطرف نموده و مرتفع سازد. چرا که متاسفانه در کشور ما از کمبود منابع مطالعاتی رنج می بریم و خصوصا در مدیریت آموزشی هنوز خیلی مانده است که به نقطه قابل اعتماد و امیدوار کننده ای برسیم. بنا بر این نیاز است که در این رابطه در رشته مدیریت آموزشی تحقیقات و پژوهش های قابل قبولی صورت گیرد.

مدیران و معاونین عزیز ما با افتخار در کنارتان هستیم تا در روند تهیه و نگارش ارزشیابی  بتوانید با نگرشی نو اقدام کنید . وبسایت تخصصی ما با افتخار و بهره گیری از کمک تعدادی از فرهنگیان عزیز بازنشسته و شاغل در ساختار نظام آموزش و پرورش کشور در تلاش است تا بصورت تخصصی و با توجه اهمیت موضوع ارزشیابی کیفی توصیفی در این حوزه ورود کرده و هزاران فایل دانلودی را با در اختیار همکاران گرامی قرار میدهد تا شاید بتوانیم از این راه به پیشبرد اهداف آموزشی شما کمک کنیم. ؛ امیدواریم تا در این مسیر بتوانیم به نیازهای شما پاسخ داده و در مسیر خدمت رسانی به جامعه علمی و فرهنگی کشور مثمر ثمر باشیم.

شگفت انگیز ترین فایل های ارزشیابی  در آموزش و پرورش

ارزشیابی کیفی توصیفی در آموزش و پرورش از مهمترین فعالیت هایی است که در سال های اخیر ابلاغ گردیده است. در مدارس همکاران ملزم به برنامه ریزی و تدوین مستندات خود در این رابطه هستند.

 ارزشیابی کیفی و توصیفی عالی و ممتاز در سایت آموزشی

ارزشیابی کیفی و توصیفی در سایت آموزشی ما یکی از دستورالعمل های الزام آور به مدارس بود. همکاران فرهنگی اعم از عادی و دولتی ، هیئت امنایی، غیر انتفاعی و… می توانند ارزشیابی  خود را از سایت دریافت نموده و از مزایای سایت آموزشی ما استفاده نمایند. هدف از انجام این کار و ابلاغ این دستورالعمل فعال نمودن هر چه بیشتر همکاران و تسریع در نگارش و تدوین ارزشیابی کیفی توصیفی توسط آنها می باشد.

برای دانلود کاملترین نمونه های ارزشیابی کیفی و توصیفی روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید.

دانلود کنید!

ارزشیابی درخشان برای مدارس ابتدایی

آمار ها نشان می دهد موضوع ارزشیابی کیفی و توصیفی  یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که جای بحث دارد و نقش تعیین کننده ای در نظرات اندیشمندان و پژوهشگران رشته مدیریت آموزشی دارد. آنچه حائز اهمیت است پرداختن به موضوع ارزشیابی کیفی توصیفی و همچنین موضوعاتی چون کیفیت در آزمون های توصیفی می تواند افق های تازه ای را در عرضه مدیریت آموزشی در پیش روی اندیشمندان باز کند.بنا بر این نیاز است که به موضوع ارزشیابی کیفی و توصیفی   و کیفیت در آزمون های توصیفی به صورت گسترده تری پرداخته شود و این موضوع به مسائل پیش رو و چشم انداز های پژوهشی آتی بسط داده شود.

چهارچوب خاص

یک فایل که از آن به ارزشیابی کیفی و توصیفی نام برده میشود باید چهارچوب کلی خاصی را رعایت کند در عین اینکه نیاز نیست از همان زاویه ای نگارش شود که دیگران نوشته اند . در کل ارزشیابی کیفی توصیفی چند آیتم کلیدی را باید در ساختار خود داشته  باشد که عبارتند از : انضباط و کنترل ، داشتن خلاقیت ، دقت در نگارش  ، داشتن تمرکز، بی طرفی  که هر کدام از این پارامترها اگر بدرستی رعایت شوند بدون شک میتوانند منشاء اثر باشند و در نهایت باعث بهبود شاخص های کیفی و کمی شوند.

ارزشیابی کیفی و توصیفی

از منظر اینکه بخواهیم یک تعریف کلی از ارزشیابی کیفی و توصیفی ارائه کنیم لازم است به چند نکته اصلی توجه داشته باشیم . این گزارش یک روش منظم است که از گام های متوالی محقق شده تبعیت می کند ؛ این گزارش از نظر ترتیب و توالی به دنبال هم انجام شده و در نهایت موجب رسیدن به هدف خاصی می شود .

بهترین نمونه ارزشیابی

آنچه حائز اهمیت است این است که ارزشیابی  و موضوعات مربوط به آن تاثیر قابل ملاحظه ای در مسائل پژوهشی در رشته مدیریت آموزشی دارد . مسائلی که در این رابطه مورد بحث است شامل موارد زیادی می باشد که هر یک رابطه مستقیم و معنا داری با قضیه مذکور دارند. در این میان می توان به مقوله کیفیت در آزمون های توصیفی اشاره نمود. در واقع مقوله کیفیت در آزمون های توصیفی از دیدگاه پژوهشگران موضوع ای غیر قابل اجتناب پیرامون ارزشیابی  می باشد. باید گفت موضوع کیفیت در آزمون های توصیفی این موضوع را ثابت می کند که می توان در رشته مدیریت آموزشی افق های تازه ای را بر روی محققین باز کرد. بهترین نمونه فایل های ارزشیابی کیفی و توصیفی برای اولین بار در کل اینترنت را در سایتمان آماده و بارگذاری کرده ایم تا با دانلود آنها بتوانید گزارش خودتان را تدوین کنید.

تیم تخصصی ما

تیم تخصصی ما سعی نموده است ارزشیابی کیفی توصیفی که در سطوح عالی تدوین می نماید  مطالب  را به صورت کمی ارائه دهد زیرا در این مقطع هنوز دانش آموز قادر به تفکیک ودرک بسیاری از مطالب به صورت مجزا نیست. بنابر این آنچه که لازم است تا یک دانش آموز بتواند ارتباط درستی با پیرامون خود برقرار کند با هم به او ارائه می شود که درواقع معلم مربوطه با بکار بستن این موارد در کلاس درس خود نتایج ملموس و چشمگیری خواهد یافت

ارزشیابی کیفی و توصیفی قابل توجه و استثنایی

اگرچه عمده تحقیقات انجام یافته ی مرتبط، به چگونگی رابطه در این مقوله پرداخته¬اند، اما مطالعات محدودی به بررسی متغیر¬های  همبسته با آن اختصاص یافته¬اند که اساس ارائه¬ی یک رویکرد پیشگیرانه و مداخله¬ای مؤثر است، به ویژه آنکه شکل پژوهشگری در رابطه با ارزشیابی کیفی توصیفی و ماهیت آن در سال¬های اخیر تغییر یافته است. اکثر محققان توافق دارند که مبحث  ارزشیابی کیفی توصیفی و رابطه آن با کیفیت در آزمون های توصیفی از مهمترین مسائل مورد انتظار در جامعه پژوهشی است. برای اینکه بتوانید مستندات خوبی بنویسید باید ابتدا اشراف کافی داشته باشید که ارزشیابی کیفی و توصیفی چیست , چگونه نگارش میشود و برای دستیابی به چه اهدافی در ساختار آموزشی گنجانده شده است.

  1. سوال اصلی چیست ( قرار است چه مساله ای را بررسی کنید ؟)
  2. برای پاسخ به این سوال چه اطلاعاتی نیاز دارید وچگونه آنها را بدست خواهید آورد ؟
  3. شاخص های مقایسه ای را چگونه تهیه می کنید
  4. آیا تحلیل و راهکار روشنی دارید ؟برای دانلود کاملترین نمونه های ارزشیابی کیفی و توصیفی روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید.دانلود کنید!

ارزشیابی کیفی توصیفی بی همتا و حیرت انگیز

یکی از بهترین روش های پژوهش پیرامون  ارزشیابی کیفی توصیفی ، استفاده از نظرات پژوهشگران موفق است. با توجه به اینکه مسائل مربوط به ارزشیابی کیفی و توصیفی  ابعاد و جنبه های مختلفی را در بر می¬گیرد، لذا ارائه¬ی اطلاعات جامع از فاکتورهای تحقیقاتی مربوط به آن دشوار است. آموزگاران , دبیران و معلمان بخصوص آندسته که تجربه زیادی در سیستم آموزشی کشور ندارند غالبا با روند تدوین ارزشیابی کیفی و توصیفی آشنایی کافی را ندارند و اساسا فلسفه پیدایش سایتهایی مثل ما که این فایل های نمونه را در اختیار فرهنگیان عزیز قرار میدهند هم همین است تا با نحوه نگارش و تدوین ارزشیابی کیفی توصیفی, فرم های تدوین آن , مراحل و استانداردهای کلی آشنا شوید و بتوانید از آنها در جهت نگارش و تدوین گزارش خودتان استفاده کنید.

ارزشیابی کیفی و توصیفی

چند توصیه برای ارزشیابی کیفی توصیفی خاص بی مانند و بی نظیر

تاکنون در جامعه ما درباره ی موضوع ارزشیابی کیفی توصیفی در موسسات آموزش عالی و تأثیر آن بر کیفیت در آزمون های توصیفی و عملکرد آن ها بررسی چندانی صورت نگرفته است فقدان ابزار مناسب برای ارزیابی پژوهش های صورت گرفته و استفاده از آن در فعالیت های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت به چشم می خورد.

  • مطالب زاید را حذف کنید .
  • مطالب فراموش شده را اضافه کنید
  • مطالب را به ترتیب اهمیت مرتب کنید.
  • کلمات واصطلاحات پیچیده را حذف و ساده نویسی کنید .
  • مهمترین نکات را یکبار ابتدا وبار دیگر در انتهای گزارش ذکر کنید.
  • مطالب مهم را با تاکید نوشته وبا علایمی مانند پر رنگ کردن برجسته نمایید.
  • تا جایی که ممکن است از روشی بدیع و خلاق برای جذابیت ارزشیابی کیفی و توصیفی استفاده کنید.
  • اغراق نکنید و شعار ندهید .
  • ازبکار بردن عبارات شاعرانه و مدح وستایش دیگران خود داری نمایید .

در نگارش کیفیت در آزمون های توصیفی خاص و درجه یک به نکات زیر توجه فرمایید :

بسیاری از تحقیقاتی که در موسسات آموزش عالی صورت گرفته است بیشتر در مورد کیفیت در آزمون های توصیفی و به صورت تئوری متمرکز است. اگر هر یک از راهبردهای اجرائی شده به طور کامل انجام نشود، شاید دیگر زمان آن رسیده باشد که به دنبال شناخت راهکارها و هم چنین احتمالات جدیدتری برای مشخص کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم.

  • احساسات شخصی خود را نکنید . ولی سعی کنید قضاوت نکنید
  • در سراسر متن ،هدف اصلی را فراموش نکنید .( حاشیه روی نکنید )
  • از به کار بردن افعال مجهول در نگارش ارزشیابی کیفی و توصیفی خودداری کنید مانند: گفته شده است …..ازارایه اطلاعات غیر واقعی (به ویژه اعداد وارقام ) بپرهیزید .

دانلود فایل های مورد نظر تمام و کمال و ایده آل

همکاران گرامی و فرهنگیان عزیز شما میتوانید فایل ها را با ورود به یکی از لینک های زیر مشاهده کرده و در نهایت از دسته بندی انتخابی فایل یا فایل های مورد نظرتان را انتخاب کرده و دانلود نمایید.

فایل هایی که ما برای شما آماده سازی کرده ایم به همت جمعی از فرهنگیان و همکاران عزیز تدوین شده اند و برخی از آنها رایگان قابل دانلود بوده و برخی با پرداخت مبلغ اندکی قابل دانلود خواهد بود .

برای دانلود کاملترین نمونه های ارزشیابی کیفی و توصیفی روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید.

دانلود کنید!

دانلود رایگان ارزشیابی کیفی توصیفی

همکاران گرامی که در بخش آموزش فعالیت میکنند لازم است توجه داشته باشند که دانلود رایگان ارزشیابی کیفی توصیفی برای بیش از ۸۵ درصد فایل های ما مقدور میباشد و میتوانید با اطمینان و به رایگان این گزارشات را دانلود کنید.

مستندات قانونی ارزشیابی کیفی و توصیفی

سند برنامه راهبردی معاونت اموزش ابندایی –شاخص های تفاهم نامه وزارت متبوع

کاهش استرس دانش اموزان-ارزشیابی به صورت مستمر در طی سال – کیفیت به امر اموزش و پیشرفت در امر اموزش و پرورش-توجه به تاثیرات ارزشیابی در برنامه ریزی اموزشی و کلاس و مدرسه-تسلط تمامی کارکنان مدارس به امر تحلیل و شیوه های نوین تدریس.

ارزشیابی کیفی و توصیفی

پیش نیاز های اجرای برنامه ارزشیابی کیفی و توصیفی

  1. دریافت دستورالعمل وائین نامه های اجرایی
  2. شرکت مدیران-معاونین و اموزگاران دوره ابتدایی در دوره های اموزشی
  3. تجهیز اموزشگاه به کتب اموزشی –لوح های فشرده و کتب راهنما

منابع وسایل تجهیزات مورد نیاز ارزشیابی کیفی و توصیفی

کتب راهنمای ارزشیابی کیفی توصیفی-لوح های فشرده اموزشی

هر یک از قوانین فوق چه کاربردی در ارزشیابی کیفی و توصیفی دارد

  1. در حل مسائل خود به خلاقیت روی آوردند.
  2. راه حل های کشف شده را به موارد مشابه تعمیم دهند .
  3. در انجام فعالیتهای آموزشی احساس رضایتمندی کنند
  4. محیط زندگی خود را بهتر و کاملتر درک کنند .
  5. نیروی ادراکشان در ایجاد ارتباط بین اجزاء و عناصر مختلف مسائل روزمره تقویت گردد.

نظریه های مختلف در ارزشیابی کیفی و توصیفی

نظریه یادگیری اکتشافی

یادگیری اکتشافی نوعی از یادگیری است که در آن موضوع مورد فراگیری نباید به صورت نهایی آن به دانش آموزان ارائه گردد بلکه آنان بایستی از طریق تفکر ، اندیشه و کوشش به سوی آن هدایت شوند . بنی نظریه ی اکتشافی برونر می باشد . وی به مطالعه ی فرایند یادگیری در کلاس درس پرداخته و معتقد است که یک نظریه آموزشی نباید صرفأ به توصیف و تشریح بپردازد بلکه می باسیتی را به نحوه ی فراهم سازد که فرد بهتر و بیشتر بیاموزد .

برونر خاطر نشان می شازد که دانش آموزان را نباید مطلقأ در برابر دانسته ها و معلومها قرار داد. برعکس ، باید آنان را تا می توان با مسئله رو به رو ساخت تا خود ایشان بر اثر تلاش و کوشش به کشف روابط میان امور پرداخته و به حل آن اقدام کنند . به اعتقاد وی قرار دادن پاسخ مطالب و سؤالات به طور مستقیم توسط معلم در اختیار دانش آموزان موجب می گردد که آنان به کتاب و معلم وابسته شده و از خود کوششی نشان ندهند و در نتیجه انگیزه ای برای یادگیری نداشته و رضایت خاطری هم از آن به دست نیاوردند .

برای دانلود کاملترین نمونه های ارزشیابی کیفی و توصیفی روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید.

دانلود کنید!

نظریه یادگیری اکتشافی در ارزشیابی کیفی و توصیفی

  • زمینه ها و موجباتی فراهم سازند که دانش آموزان به جای ایجاد عادت در یادگیری ، با مسئله مواجه گشته و به کشف روابط و حل آن نایل گردند.
  • محیط یادگیری را چنان غنی سازند تا دانش آموزان قادر گردند با استفاده از تفکر و اندیشه مسائل موجود را حل کنند .
  • از ارائه اطلاعات مستقیم درباره ی موضوع درسی به دانش آموزان اجتناب ورزند ، زیرا چنین عملی موجب می گردد که آنان ضمن وابستگی به معلمان ، قدرت بیشتر و بصیرت خود را به کار نگیرند .
  • داشتن مهارت لازم در اداره ی کلاس تا دانش آموزان با آرامش خاطر عقاید خود را ابراز کرده و از طریق تفکر و اندیشه راه حل مسائل را کشف و بینش لازم را به دست آوردند .
  • برطبق نظریه یادگیری اکتشافی ، نقش معلم در کلاس و تدریس همانا پیش بینی و فراهم آوردن محیط آموزشی غنی به منظور انجام فعالیتهای ذهنی و عملی دانش آموزان می باشد . به علاوه ، معلم در این قبیل کلاسها از ارائه مستقیم اصول و مفاهیم پرهیز کرده و دانش آموزان را تشویق می کند تا با تلاش ، کوشش ، اندیشه و تفکر ، شخصأ به آنها دسترسی یابند .

شناخت و تدوین هدف های آموزشی ارزشیابی کیفی و توصیفی

از خواننده انتظار می رود پس از مطالعه ی ارزشیابی کیفی و توصیفی

  1. هدف تربیتی را از دیدگاه بلوم تعریف نماید .
  2. ویژگیهای هدف از دیدگاه اسلام را بیان نماید .
  3. منابع تعیین هدفهای آموزشی را نام برده و درباره ی هر یک توضیح دهد .
  4. طبقات مختلف اهداف آموزش و پرورش را نام برده درباره هر یک مثالی بیاورید .
  5. هدف های رفتاری را تعریف نموده و محاسن تعیین اهداف آموزشی به صورت رفتاری را بیان نماید .
  6. حیطه های مختلف یادگیری از دیدگاه بلوم را نام برده توضیح مختصر درباره ی هر یک ارائه بنماید.
  7. سطوح مختلف حیطه شناختی را از ساده به پیچیده نام برده و برای هر یک مثالی ارائه دهد .
  8. فهمیدن و دانش را با هم مقایسه نموده برای هریک مثالی بیاورد .

سطوح مختلف زیر مجموعه ارزشیابی کیفی و توصیفی

  • دیدگاه اسکریون با بلوم از سطوح مختلف حیطه شناختی
  • حیطه عاطفی و سطوح مختلف آن
  • آشنایی با هر یک از سطوح مختلف حیطه عاطفی
  • مجموعه ای از رفتارها را در دانش آموزان که به مرحله سازماندهی ارزشها در حیطه عاطفی
  • سطوح مختلف حیطه روانی – حرکتی
  • جنبه های مختلف عاطفی و روانی حرکتی ارزشیابی کیفی و توصیفی

ارزشیابی کیفی توصیفی خارق العاده و کامل

با وجود اینکه مطالعات کمی و کیفی متعددی در مورد ارزشیابی کیفی و توصیفی  وجود دارد اما بیشتر پژوهش ها در این زمینه کمی بوده است و در آن ها به موضوعات فرآیند کیفیت در آزمون های توصیفی که به عنوان یک فاکتور اصلی در ارزشیابی کیفی توصیفی مطرح می باشد توجه نشده است.با توجه به اثرات پژوهش علمی پیرامون مسائل ارزشیابی و کیفیت در آزمون های توصیفی لازم و ضروری بود تا در جهت روشن شدن چگونگی بررسی این موضوع پژوهش هایی انجام شود. با توجه به عدم پژوهش¬های کافی در زمینه ارزشیابی کیفی و توصیفی  و نیز جدید بودن اجرای این پژوهش در جامعه مورد مطالعه، پژوهش حاضر با هدف مذکور اجرا گردید.

ارزشیابی کیفی و توصیفی

در سال تحصیلی اخیر نیز بخشنامه ارزشیابی کیفی و توصیفی همانند سال ها و ادوار گذشته است.در واقع ارزشیابی کیفی و توصیفی جز در چند مورد و محور جزئی تفاوت چندانی با ارزشیابی کیفی و توصیفی سال گذشته ندارد.بنا بر این شایسته است همکاران محترم هر چه سریعتر به تنظیم و تدوین برنامه خود اقدام نموده و آن را در سایت آموزشی ما ثبت نمایند. بدیهی است اقدامات سریعتر و با کیفیت تر مدیران ابتدایی می تواند روند رو به رشدی در رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی واحد آموزشی شان در راستای سند تحول بنیادین باشد.

بهترین  فایل های ارزشیابی کیفی و توصیفی در آموزش و پرورش

ارزشیابی کیفی و توصیفی برای آماده سازی و کسب تجربه ی پیش از ورود به حرفه ی معلمی، برای دانشجو معلم آغازی بر تطبیق تصویر ذهنی خود با واقعیت موجود می باشد. با مشاهدات میدانی، بررسی های شفاهی و کتبی در مدرسه و مطالعه ی منابع کتابخانه ای، مسئله ی پژوهش که از رفتار نامناسب معلم نسبت به دانش آموزان نشأت گرفته بود؛ «اخلاق معلم» در مواجهه با دانش آموزان و دانشجومعلمان، براساس نظریه ی فضیلت توصیف و تحلیل شد. طی بررسی با تکیه بر نظریه فضیلت گرا، نتایج حاصل شده بدین قرار است؛ معلمانِ مدرسه به عنوان الگوی عمل{برای دانش آموزان و دانشجو معلمان به صورت توأمان باید در تقریب خود به تصویر معلم آرمانی ازنظر اخلاقی پیوسته در تلاش باشند و انتقال این تصویر و تجربه را در تعالی اخلاق فضیلت برای دانشجو معلمان فراهم سازند. زیرا معلم زمانی ادامه دهنده ی راه انبیاست که با عمل-کرد خود اعجاز را به کلاس تقدیم کند.

اخلاق در ارزشیابی کیفی و توصیفی چگونه تجلی پیدا می کند ؟

در تعریف از اخلاق و پیاده سازی آن در ارزشیابی کیفی و توصیفی نظریه ها و مکتب های زیادی جریان ساز شدند که کماکان در مواضع تقابل با یکدیگر قرار دارند. آن ها سعی داشته اند تا بدین غایت که کدام نسخه برای جهان بهتر می تواند اخلاق را تعریف یا اجرایی کند، دست یابند و یا تحقق به آن را تسهیل کنند. چشم اندازهای مختلفی نسبت به مؤلفه ی اخلاق توسط افراد مختلف پیش گرفته شده؛ دینی، مذهبی، فلسفی، اجتماعی، سیاسی، آموزشی، پرورشی و … توسط ارسطو، افلاطون، سقراط، شهید مطهری، فارابی ، ملاصدرا و … . در این میان، دو رویکرد عمده و مهم در خصوص اخلاق وجود دارد؛ رویکرد مبتنی بر عمل و رویکرد مبتنی بر فضیلت. موافقانِ رویکرد اول فایده گرا یا وظیفه گرا و طرفداران رویکرد دوم فضیلت گرا نامیده می شدند. یکی از نظریه هایی که با فراز و فرود به زنده مانی خود ادامه داده؛ نظریه ی فضیلت، از آراء لیندا زاگزبسکی است که در این سایت و در ارزشیابی کیفی و توصیفی محوریت دارد.

ارزشیابی کیفی و توصیفی برای مدارس

یک فایل که از آن به ارزشیابی کیفی و توصیفی نام برده می شود باید چهارچوب کلی خاصی را رعایت کند در عین اینکه نیاز نیست از همان زاویه ای نگارش شود که دیگران نوشته اند . در کل ارزشیابی کیفی و توصیفی چند آیتم کلیدی را باید در ساختار خود داشته  باشد که عبارتند از : انضباط و کنترل ، داشتن خلاقیت ، دقت در نگارش  ، داشتن تمرکز، بی طرفی  که هر کدام از این پارامترها اگر بدرستی رعایت شوند بدون شک می توانند منشاء اثر باشند و در نهایت باعث بهبود شاخص های کیفی و کمی شوند.

برای دانلود کاملترین نمونه های ارزشیابی کیفی و توصیفی روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید.

دانلود کنید!

در برنامه هایی مثل ارزشیابی کیفی و توصیفی رعایت این موارد الزامی است :

  • تاکید بر اجرای درست ارزشیابی کیفی و توصیفی و این که مستندات در سیستم نگهداری شود.
  • توصیه شد برنامه هایی در زمینه ارزشیابی کیفی و توصیفی تدوین شود که قابلیت اجرا شدن در مدرسه  را داشته باشد.
  • توجیه دانش آموزان و اولیاء در این خصوص
  • نظارت مستمر بر رفتار دانش آموزان جهت رسیدن به اهداف مورد نظر تا آموختن مهارت لازم
  • اهتمام در آموزش مهارتهایی که در برنامه پیش بینی شده است.
  • نظارت مستمر بر اجرای ارزشیابی کیفی و توصیفی
  • پاسخگویی دقیق به سوالات در راستای تدوین ارزشیابی کیفی و توصیفی

ارزشیابی کیفی و توصیفی | تهیه شده توسط هلدینگ سایت ما

دوره ی مدرسه از دوره های مهم ، حساس و موثر در زندگی فردی و اجتماعی آدمی است . دوره ای است که به سبب وضع زیستی ،اجتماعی و روانی دانش آموزان آن با سایر دورهای تحصیلی مشترکات و ممیزاتی دارد و دارای طیف وسیعی است که دوران کودکی و نوجوانی را در بر می گیرد و در انتهای طیف به دنیای جوانی می رسد.با توجه به آنچه بیان گردید سایت ما سعی داشته است با ارائه خدمات نوین در تدوین فایل ارزشیابی کیفی و توصیفی سهم خود را در بحث آموزش و پرورش در کشور ایفا نماید. شما دوستان محترم می توانید فایل ارزشیابی کیفی و توصیفی را از این بخش خریداری نمایید.

ارزشیابی کیفی و توصیفی

ارزشیابی کیفی و توصیفی را با خیال راحت خرید کنید

یک بار دیگر سایت علمی و آموزشی ما فایل جدید و کاملی را جهت استفاده و بهره مندی شما عزیزان تحت عنوان ارزشیابی کیفی و توصیفی  قرار داد. این فایل نمونه کاملی از فایل حاضر است که توسط گروه تحقیقاتی هلدینگ سایت ما جهت استفاده شما عزیزان قرار گرفته است. گروه تخصصی سایت و هلدینگ سایت ما از هیچ تلاشی در راستای نگارش فایل ارزشیابی کیفی و توصیفی فروگزاری ننموده است و محتویات فایل را به همه شکل تایید می کند. سایت ما بروز رسانی شدن و ویرایش مجدد فایل ارزشیابی کیفی و توصیفی را تایید می کند.

در فایل های حاضر شما قادر خواهید بود ارزشیابی کیفی و توصیفی را به طور کامل و دقیق دریافت کنید و نیاز خود را در این زمینه مرتفع سازید.برای دانلود فایل ها با خیال راحت و با ضمانت بازگشت وجه از سایت ما خرید نمایید. کارشناسان ما در هر لحظه از شبانه روز جوابگوی شما هستند. شماره تماس (۰۹۳۰۷۴۳۱۰۰۴ : صالح | مدیر سایت ).

منبع : سایت آموزشی معلمان

دانلود فایل های مورد نظر

در رابطه با آنچه بیان گردید سایت آموزشی ما نمونه های کاملی ازفایل های مورد نظر را تنظیم و تدوین نموده است و جهت استفاده عزیزان در سایت بار گزاری نموده است. معلمان محترم می توانند جهت استفاده و بهره مندی از این فعالیت ها به سایت ما مراجعه نمایند.

برای دانلود کاملترین نمونه های ارزشیابی کیفی و توصیفی روی لینک و دکمه زیر  کلیک کنید.

دانلود کنید!