آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان پیش دبستانی تحقیق آماده پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی

آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان پیش دبستانی تحقیق آماده پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی

آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان پیش دبستانی تحقیق آماده پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۳   صفحه

همانطور که میبینید فایل آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان حاصل تجربیات بانک فایل آموزشی معلمان است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان پیش دبستانی تحقیق آماده پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی  تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط نقشه راه معلمان طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان پیش دبستانی تحقیق آماده پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی  شامل بخش های زیر است :

۱٫      مقدمه

۲٫     سوابق تحقیق

۳٫     متن تحقیق

۴٫     نتیجه گیری

۵٫     پیشنهادات

۶٫     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان پیش دبستانی تحقیق آماده پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی  را مشاهده می کنیم .

مقدمه

آموزش قران در دوره پيش از دبستان ضروري  و امکان پذير است ، آموزش اوليه قران را از سنخ زبان آموزي بوده وبا استناد به تجربه هاي عملي کودک در زمينه کسب مهارتهاي زباني و تجربه هاي آموزش قران پيش از آموزش رسمي در تاريخ گذشته کشورمان و تجربه برخي از نهاد هاي مردمي در دههاي اخير امکان اموزش قران در کودکي را مورد تاکيد قرار دارد .(همان منبع)بايد توجه داشت که اين امکان  و ضرورت و تاثير اين آموزش ها پس از سالها اجرا شدن در مراکز پيش دبستاني  با توجه به تغيير برنامه آموزش فارسي در کلاس اول مورد تامل و بررسي است.

البته آموزش قران براي فارسي زبانان در ابتدا سهل و آسان به نظر ميرسد ولي در عمل با مشکلاتي روبه رو ميشود. آسان به نظر ميرسد چون حروف و حرکات هر دو زبان تقريبا يکي است. مشکل است چون از يک سو قران آموز هيچ گون آشنايي قبلي با الفاظ و کلمات آن – بر خلاف زبان فارسي که زبان مادري اوست- ندارد و نيز در خواندن قران با اعراب و اتصالات ، حروف ناخوانا و برخي ويژگي هاي ديگر که با زبان فارسي تفاوت دارد ، رو به روست و از سوي ديگر وقتي آموزش همراه با فهم نباشد، دانش آموزان هر چند ابتدا با علاقه کار را شروع کنند اما به تدريج انگيزه آموختن را از دست مي دهند. چون آموختن هر زباني در چهار مرحله گوش دادن ، گفتن ، خواندن و نوشتن انجام ميشود و آموختن هر کدام از ارکان زبان همراه با فهم است.ولي عموما مرحله اول آموختن قران چنيني نيست . در آموزش قران دانش آموزان گوش ميکنند و مي خوانند ولي نمي فهمندو گفتن و نوشتن نيز معمولا در کار نيست. (انوشه پور و همکاران ۱۳۸۴ص۴)بنابراين لازم است برنامه هاي آموزش قران مورد بررسي و تجديد نظر قرار گيرد.

یکی دیگر از نکاتی که در آموزش قران در دوران کودکی باید مورد تامل قرار گیرد توجه به ویژگی های کودک و استفاده از قالب های مورد علاقه کودک نظیر بازی ُ کاردستیُ شعر و قصه و …. در آموزش است.

سوابق تحقیق

متأسفانه درس قرآن تا پيش از چند سال اخير، فاقد راهنماي برنامه درسي مصوب يا حتي مدوني بوده است. ارائه و بررسي راهنماي برنامه درسي قرآن، مقام و مجال ديگري مي طلبد که اميد است، در آينده به شيوه اي مناسب به آن پرداخته شود تا فرصت نقد و بررسي آن براي همه دست اندر کاران و علاقه مندان به آموزش قرآن در سراسر کشور فراهم آيد.

هم اکنون بانک فایل آموزشی معلمان نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان قرار داده است. آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی بانک فایل آموزشی معلمان جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم بانک فایل آموزشی معلمان از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان را به تایید می رساند.

بدون شک ، دبستان ، در شکل گیری شخصیت انسان ، از اهمیت بسزایی برخوردار است. حال چنان‌چه ، روش های مورد استفاده در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ، برگرفته از آیات قرآنی و روایات اسلامی باشد ، اثر بخشی آن در نوع گفتار و رفتارآنان ، همواره پایدار و ماندگار است. گواه این ادعا نیز، فرمایش نورانی امیر مؤمنان ، علی(ع) است که می فرماید: یادگیری علم و دانش در کودکی ، همانند حکاکی بر روی سنگ است.(حیدری ابهری ، ۱۳۸۷ : ۴۰)

ابطحی ،۱۳۸۹ معتقد است عواملی که دانش آموزان پیش دبستانی و دبستان را از فراگیری قرآن دور می کند عبارت اند از : خشک و بی روح بودن کلاس قرآن دانش‌آموزان ؛ • سنتی بودن روش آموزش قرآن به دانش‌آموزان در سال گذشته؛ • جایگزین کردن دروس دیگر در ساعت درسی قرآن دانش‌آموزان در دوره پیش دبستانی؛ • عدم تشویق دانش‌آموزان حافظ قرآن در سال گذشته؛ • شرکت ندادن دانش‌آموزان در اجرای مراسم ها و مناسبت های دینی و مذهبی آموزشگاه ؛ • عدم توجه و بی اهمیتی اولیای دانش‌آموزان به درس قرآن.

سیف اللهی ، ۱۳۸۴ معتقد است عوامل زیر می تواند کودکان را به قرآن جذب نماید:

-ساخت گنجینه ی پیام های قرآنی و احادیث اسلامی توسط دانش‌آموزان؛

-تهیه و خواندن کتاب های داستان و شعر قرآنی برای دانش‌آموزان؛

-اجرای نمایش های قرآنی درکلاس توسط دانش‌آموزان؛

برای دانلود تحقیق آماده آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان پیش دبستانی تحقیق آماده پودمان مهارتهای آموزش پیش دبستانی  از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09187518105

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

− 2 = 1