بازی های کودکان و نقش آن در رشد عقلانی

بازی های کودکان و نقش آن در رشد عقلانی درس تعلیم و تربیت کودکان پودمان روانشناسی و تعلیم و تربیت کودکان

بازی های کودکان و نقش آن در رشد عقلانی درس تعلیم و تربیت کودکان پودمان روانشناسی و تعلیم و تربیت کودکان با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۲۷  صفحه

همانطور که میبینید فایل بازی های کودکان حاصل تجربیات بانک فایل آموزشی معلمان است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل بازی های کودکان انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل بازی های کودکان سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل بازی های کودکان قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

بازی های کودکان و نقش آن در رشد عقلانی تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط نقشه راه معلمان طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده بازی های کودکان و نقش آن در رشد عقلانی شامل بخش های زیر است :

۱٫      مقدمه

۲٫     سوابق تحقیق

۳٫     متن تحقیق

۴٫     نتیجه گیری

۵٫     پیشنهادات

۶٫     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده بازی های کودکان و نقش آن در رشد عقلانی را مشاهده می کنیم .

مقدمه:

همان‌طور که می‌دانیم کودکان با تلاش و کنجکاوی سعی در شناخت محیط اطراف خود دارند. آن‌ها چه از طریق سوال کردن و چه با لمس وسایل و گاهی با بهم ریختن آن‌ها، سعی در یافتن پاسخی به سوالات مجهول ذهن‌شان دارند. نکته‌ی مهم این است که بازی برای کودک هدف نیست، بلکه وسیله‌ای برای پرورش قوای درونی اوست که از طریق آن برای سازندگی آینده آماده می‌شود. ما به دلیل اهمیتی که بازی در رشد عقلانی و استعداد کودک دارد .

دوران بازی کودک، بهترین دوران تعلیم و تربیت اوست، و از آن‌جا که این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است، نباید به بطالت بگذرد. اولیا و مربیان از طریق بازی، می‌توانند نتایج ارزنده‌ای در پرورش صحیح کودکان به دست آورند.

بازی کمک می‌کند تا استعدادهای کودکان رشد کند و پرورش یابد، و کودک با به کار بردن فکر و تخیل خود، قوای ذهنی‌اش را به کار می‌اندازد و تخیل خود را رشد می‌دهد. برای رشد نیروی فکر کودک، باید به او آزادی دهیم و او را تشویق کنیم تا برای خودش اسباب‌بازی بسازد و اسباب‌بازی‌های خریداری شده را خراب و دوباره تعمیر کند.

پسر با ماشین مسافرکشی کند، بار ببرد، آن را خراب و تعمیر کند و دختر نیز برای عروسکش لباس بشوید، با او سخن بگوید، او را به مهمانی ببرد و به او غذا بدهد. این کارها نیرو و فکر کودک را پرورش می‌دهد.

بازی به منزله‌ی پلی است که کودک می‌تواند از طریق آن، به ارزش‌های نمادین محیط خود دست‌رسی پیدا کند و برای بررسی ساخت واقعی ارزش‌ها و پیدا کردن راه‌های مفید کار کردن، فعال گردد.

بازی راهی است برای دست‌رسی به جهان بیرون و لمس آن، به گونه‌ای که با وضع کنونی فرد مطابقت کند، گفت: بازی در رشد هوش کودک، نقش حیاتی دارد و تا حدودی حضور آن در رفتار آدمی همواره مشهود است.

تجربه‌ی بازی با وسایل مناسب، به کودکان کمک می‌کند تا توانایی آن‌ها در حل مسائل مشابه افزایش یابد و برای دست‌یابی به تنها راه‌حل درست، از اطلاعات به صورت کارآمدی استفاده کند، به طور کلی چنین تصور می‌شود که بازی با وسایل باز و نامحدود می‌تواند کودکان را برانگیزد تا آفریننده‌تر شوند.

هم اکنون بانک فایل آموزشی معلمان نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان بازی های کودکان قرار داده است. بازی های کودکان نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی بانک فایل آموزشی معلمان جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم بانک فایل آموزشی معلمان از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل بازی های کودکان نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل بازی های کودکان را به تایید می رساند.

سوابق تحقیق

در انسان گرایشی شگفت وجود دارد که می‌خواهد آفریننده باشد، چیزی که نبوده است را بیافریند و خلق کند. این تمایل در هر انسانی هست که می‌خواهد چیزی نو، اثری جدید بیافریند و ابداع  کند. این تمایل در هر انسانی هست که می‌خواهد چیزی نو، اثری جدید بیافریند و ابداع کند، عالم علمش را، نظریه پرداز نظریه اش را، شاعر شعرش را، معمار بنایش را، کشاورز کشتش را و … هر فاعلی فعلش را دوست دارد و به آن عشق می‌ورزد. این خصلت سازندگی و علاقه به مصنوعات و آفریده های خود از گرایش فطری انسان به خلق و ابداع بر می‌خیزد که موهبتی الهی است.

خلاقیت به معنی کم یا زیاد  کردن یک پدیده و تغییر شکل دادن و یا ترکیب کردن آن با سایر پدیده‌ها و اشیاء است. (پیر خایفی، ۱۳۷۷)

گیلفورد معتقد است که خلاقیت را باید نوعی تفکر به شمار آورد، زیرا ایده خلاق خود نوعی فکر و تصور است. (فلدمن، ۱۹۹۰) او می‌گوید خلاقیت نوعی تازه از تفکر است که فارغ از قالب روش از پیش تعیین شده و بنابراین حالتی واگرا (Devergent)   دارد. با وجود این، تعریف خلاقیت فراتر از این می‌باشد.

خلاقیت معادل با حل مسائل (problem solving) مساله گشایی تلقی شده که در اشکال مختلف هنری، علمی و اجتماعی ظاهر می‌شود. (آقایی فیشانی، ۱۳۷۷، ریکاردز، ۱۹۹۰)

صاحبنظران معتقدند که هر پدیده ی خلاقانه ای حتما باید واجد عنصر تازگی و نوبودن باشد تا امتیاز خلاقیت را پیدا کند. (والفی، ۱۳۷۷، احمد پور، ۱۳۷۹، پیر خایفی، ۱۳۷۹) در کنار این ویژگی باید به عنصر مناسب و مفید بودن خلاقیت نیز توجه کرد، زیرا تازگی و جدید بودن یک پدیده بی‌آنکه دارای منافع و فوایدی باشد، ارزش چندانی ندارد. بنابراین خلاقیت به معنای خلق کردن چیزی تازه و منحصر به فرد است که به گونه ای مناسب و مفید موجب حل کردن یک مساله، سوال یا نیاز علمی، صنعتی و یا اجتماعی شود.

شاید قدری شگفت انگیز باشد، اما زندگی بدون خلاقیت مشکل و طاقت فرساست. اگر از بلندترین مکان زندگی کنونی به گذشته نگاهی بیندازیم، در خواهیم یافت که زندگی کنونی چقدر از نظر امکانات و تجهیزات با گذشته تفاوت دارد.

خلاقیت به عنوان استعدادی قدرتمند در نهاد آدمی از همان دوران کودکی وجود دارد، به قول راجرز (۱۹۷۷) آدمی ذاتا خلاق متولد می‌شود، با این حال خلاقیت در مراحل ابتدایی زندگی تکامل یافته نیست و به همین دلیل نیاز به توجه، هدایت و تربیت است (پیرخایفی ۱۳۷۹)

برای دانلود تحقیق آماده بازی های کودکان و نقش آن در رشد عقلانی از این قسمت اقدام کنید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

68 − = 63